Снимка: thinkstock
Започването на нова работа е свързано с много изпитания, притеснения, предизвикателства, но и приятни моменти. Объркани от настъпилата промяна, често допускаме грешки, които могат да застрашат кариерата ни. Вижте кои са.
Мислите се за по-умен и можещ
Надменността никога не е печеливша и обикновено обрича на провал. Няма значение колко квалифициран и знаеш сте в областта, в която се развивате. От вас се изисква да бъдете смирен и да допринесете за благото и интересите на компанията.
Не забравяйте за думите на Лао Дзъ „Който си мисли, че е научил всичко, той всъщност нищо не знае.“.
Пренебрегвате съществуващите корпоративни правила и традиции
Всяка компания има свои правила на работа, традиции и вътрешна динамика. Неспазването им демонстрира пълно незачитане, а това определено може да се окаже застрашаващо за вашата кариера. Научете се да следвате тези правила, независимо дали ви харесва или не.
Опитайте се да се аклиматизирате към вътрешната динамика. Има ред причини, поради които тези неща са въведени още преди вашето назначаване. На по-късен етап може да предложите по-добри решения и да промените системата, но като за начало ги следвайте. В противен случай кариерата ви би имала бърз и нежелан край.
Сравнявате предишната компания с новата
Мислено може да го правите, но не давайте гласност на вашите впечатления, освен ако не сте решили да напуснете. Независимо в полза на коя компания са наклонени везните, разсъжденията ви няма да бъдат посрещнати добре.
Никой работодател не приема осъдителната оценка на бивш служител към предишната фирма, в която е работил. Ако имате предложения за подобряване на работата, представете ги на новия шеф.
Очаквате уважение и доверие
Нормално е да имате тези очаквания. Може би всеки новоназначен служител ги има. Факт е, че има екипи, в които невинаги посрещат топло, а какво остава за уважение и доверие. Но не забравяйте, че новите ви колеги не ви познават и не знаят колко добри професионалисти сте.
Дайте им време, да ви опознаят, да видят вашите качества и да заслужите уважението и доверието.
Груби сте с новите си колеги
Достатъчно лошо е да бъдеш груб, да не поздравяваш и да си некомуникативен с новите си колеги. Бъдете мили с хората, дори и някой да не ви харесва още от първите минути.