Как се прави успешен бизнес

17.05.2011г. / 08 52ч.
Ивет Лолова
Как се прави успешен бизнес



Без страх, че ще им откраднат идеите на 14 май, в събота, 14 участника във форум „Бизнес“ споделиха с публиката в „Модерен театър“ как се прави успешен бизнес. Събитието беше организирано по схемата на предишните отлично преминали „Родителство“, „Храна“ и „Дом“. На сцената излязоха:

Надя Тошева, Себастиан Ньотликс, Дойчин Чолаков, Десислава Янкова, Дарий Кутелов, Снежана Благова, Маргита Алексова, Манол Пейков, Драго Кузов, Радостина Манахова, „Зелени рицари“, Дешка Кротева, Илиян Илиев и Лилия Попганчева.

Като тънка червена линия през форума минаваше идеята – Go green, go on line – макар, че това беше само заглавието на презентацията на Дарий Кутелов.

Ето някои акценти от форум „Бизнес“:

Бизнесът ти ще бъде модерен, прогресивен и успешен, ако

  • е сбъднатата ти мечта;
  • не се уплашиш от трудното начало;
  • те прави щастлив, а не е само тежко бреме;
  • отиваш с радост на работа;
  • е еко ориентиран;
  • си смел и постоянен;
  • си намерил незапълнена ниша, си пионер и първопроходец в повече от 1 аспект на дейността му;
  • се усъвършенстваш непрекъснато, не лежиш на стари лаври и никога не спираш да търсиш нещо ново;
  • използваш интернет, имаш сайт и продаваш он-лайн;
  • имаш добър екип от съмишленици;
  • имаш безусловна вяра в успеха.

Разбира се, не всичко е розово, имаше и известна доза скептицизъм, че зелено ориентираният бизнес има бъдеще у нас. И все пак преобладаваха позитивният и оптимистичният тон.

Снежана Благова представи фи(е)рмата си за калифорнийски червеи, които се хранят с органични отпадъци, произвеждат био тор, който пък наторява лозето й, от което тя произвежда вино. И обратно по веригата – с остатъците от обработеното грозде се хранят червеите. Така производството се затваря и става напълно безотпадно. Затова община „Родопи“ е освободила Снежана от данък смет.

Силно вдъхновяваща беше презентацията на Манол Пейков от издателство „Жанет 45“ „За някои (не) възможни начини за управление на бизнес“. Той представи книгата на Рикардо Семлер „Маверик. Историята на успеха на най-невероятното работно място на света“. Публиката толкова бурно го аплодира, че ако Манол беше артист, трябваше да излезе отново на сцената – толкова впечатляващо беше изложението му на бразилската идея.

След него Драго Кузов от „Веломания“ ООД се появи атрактивно на сцената яхнал дядото на днешния велосипед. С много настроение и хумор Драго разказа как един бизнес дори да започне от семейния гараж, а после да се премести с офис в семейния хол, може да израсне до износ в няколко европейски страни.

Както и на предишните 3 форума – „Родителство“, „Храна“ и „Дом“ организацията на „Горичка“ беше перфектна. Имаше „Безплатен обяд“ и много щандове и демонстрации във фоайето на театъра, които полезно запълваха почивките между сесиите.

Форум „Бизнес“ е бил успешен, ако публиката е попила главното: всеки бизнес трябва да има мисия, да бъде в полза на хората, да е достъпен он-лайн, включително с он-лайн продажби и се прави с много, много труд и постоянство. И този път „Браво!“ на „Горичка“. С нетърпение очакваме следващия им форум.

Снимка 1 – Снежана Благова
Снимка 2 – Манол Пейков

Прочетете още:

Коментирай
2 rate up comment 0 rate down comment
Приятел ( преди 12 години )
Аз познавам Манол Пейков от години. Вас Ивет, нямам честта да познавам, но ако Манол Пейков би могъл да бъде категоризиран - той е преди всичко артист. Радвам се, че даже в бизнес форум това е проличало, а още повече че е било забелязано от вас.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар