Как хранителните магазини ни примамват да купуваме повече

08.09.2011г. / 16 55ч.
Надежда Маринова
Как хранителните магазини ни примамват да купуваме повече

Политиката на магазините е да примамват клиентите си и да ги увличат да пазаруват повече и повече. Ето няколко техни трика:

1. Картите с намаление
Изкарваме си карта с намаление от голям хипермаркет. При всяко пазаруване над определена сума ни се трупат точки. Магазинът издава за определен период брошура с "безплатните продукти". Често обаче те са съвсем безполезни, а когато се зарадваш, че след 7 месеца пазаруване си спестил за един парфюм, се оказва, че ароматното шишенце се е изчерпало. Вместо него можеш да вземеш чудесен комплект надуваем детски пояс плюс кофичка с лопатки за пясъка. Нищо, че вече идва средата на септември, сезонът им е минал, а децата ти са тийнейджъри. Веднъж смятайки точките си от картата, ме заболя сърцето, като осъзнах, че за половин година съм дала на супермаркета почти 4 мои заплати. Реално не усещам да съм получила подарък от спестените точки. Предпочитам вместо това близко до нас да отвори някой по-евтин магазин, пък бил той и без намаления.

2. Стикери с намаление
При покупка над еди колко си лева получавате цели три стикера, които чинно събирате в едно албумче и накрая взимате без пари мъжки козметичен несесер - празен.  Хубаво би било да има поне 3 предложения - така клиентите със сигурност ще бъдат по-доволни.

3. Купуваш две консерви царевица с 20% отстъпка
Да, реално спестяваш 20 % от цената, но пък превишаваш седмичния си бюджет, и ако вкъщи рядко ядете царевица, втората кутия просто ще пълни мазето. Трикът определено върви повече за бързооборотни стоки като дамски превръзки, мокри кърпички или шоколадови десерти.

4. Бъдете нащрек за всички намаления
Често срокът на годност изтича след 1-2 дни, а купувайки храната, вкъщи установяваш, че тя вече е развалена. Не винаги, но се случва.

5. Рафтовете около касите са последната въдица
Хитрите мениджъри си знаят правилата на подреждане - около касите има наредени всякакви дреболийки, които докато чакате, можете да решите, че ви трябват. Така неусетно хвърляте в пазарската количка 2 вафли на промоция, пакетче дъвки и 1 пакет бонбони с мини фенерче.

6. Периодичното разместване на стоките е със стратегическа цел
Тъкмо научите къде стои прахът за пране и тоалетната хартия и хоп - днес там стоят чорапи и хавлиени кърпи. Любимите ви бисквити непрекъснато пътешестват из рафтовете. Вие все пак намирате каквото търсите, но прекарвате повече време между стелажите, зяпате двойно и току-виж сте похарчили двойно пари - значи магазинът си е изпълнил мисията.

7. Нарязаните зеленчуци винаги струват по-скъпо
Естествено е, че плащаме цената за обработката им - миене и рязане. Но не си струва, тези зеленчуци се развалят много по-бързо от целите. Помислете - за нула време ще настържете четвърт зелка и 2 моркова! И ще бъдат пресни и много, много по-вкусни от готово нарязаната и пакетирана салата.

Мислим си, че сме умни купувачи, но всекидневно падаме в търговските капани. Ако българските магазини предлагаха по-сериозни и реални намаления, промоции и отстъпки, щяхме да запеем бодра пазарска песен. Въпреки така обрисуваната картина има домакини, сред тях и пенсионери, които внимателно разглеждат брошурите от пощенските кутии, отбелязват деня и вида на промоцията и в свободното си време обикалят магазините и пазаруват, и спестяват. Но пак трябва да помислите, трябва ли ви в момента паста за зъби, само защото е на промоция.

Прочетете още:

Коментирай
0 rate up comment 2 rate down comment
Елена ( преди 12 години )
Здравейте г-жо Маринова!Имам карти за пазаруване от 5 магазина. И печеля защото участвам в томболите. А вие и вашите познати участвате ли в тези томболи? Т.е. купувате ли продуктите които носят награди?Ако не участвате как ще спечелите?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 2 rate down comment
Надежда ( преди 12 години )
Много се радвам за вас, г-жо Калоферова. За съжаление нито аз, нито някои от моите познати и познати на познатите ми не може да се похвали със същото.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 2 rate down comment
Елена ( преди 12 години )
Нали затова са тези промоции за да те привлекат като клиент големите супер-маркети.Редовно участвам в томболите -купи продукт и с бележката спечелих ваучери за 4 по 50 лева в Била, в Кауфланд 7 пъти по 5 лева ваучер. от Хит-маркет прах за пране Персил 16 кг (4 пакета по 4 кг). От Пикадили карта с 75 лева. От ЦБА 3 по 50 лева и 2 по 30 лева ваучери за пазаруване в магазина. Така че пазарувайки с удоволствие аз печеля.А колкото до номера с разместените етикетчета в повечето магазини има сканиращи устройства проверявам си цената и като не ми хареса не го вземам.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 2 rate down comment
6o6inka ( преди 12 години )
Е не е като в чужбина и никога нчма да бъде. Например веригата Теско в Англия дава точки за всеки похарчен паунд. След това тези точки се трансформират вв ваучери, които използваш в магазина. Понякога за 3м може да натрупаш точки на стойност 15-20 паунда. Имат доста примамливи и изгодни промоции и определено храната е по-евтина от БГ, защото на основните хранителни продукти не се начислява ДДС.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 2 rate down comment
Василка ( преди 12 години )
Като в омагьосан кръг сме - пазим се от прекомерно пазаруване, но някак си не се получава.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 2 rate down comment
iiip ( преди 12 години )
Пропуснат е най-мръсният им селски номер разместването на етикетите с цените.Примерно има два вида бисквити,едните от 0,80лв.другите от 1,50лв.вземаш си бисквити от 0,80лв,а на касата ти ги таксуват по 1,50.Честито!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар