Няма добър екип без разнообразни характери и противоречиви идеи. Истината се ражда в спора, но понякога този спор може да премине отвъд границите на добрия тон.
С помощта на няколко трика може да избегнете споровете в офиса или поне деликатно да ги приключите, преди да са излезли от контрол и преминали в грозна кавга.
-
Отлагайте сериозни разговори, ако сте напрегнати. Изчакайте обстановката да се успокои и довършете спора на свежа глава, след като сте премислили добре доводите си. Покажете уважението си към човека отсреща. Не го контрирайте със заяждане, а проникнете и в неговите думи. Ако трябва да бъде решен определен проблем, дайте възможност на колегата си да предложи свое разрешение и бъдете така добри да го изслушате.
-
Не влизайте в спор негативно настроени и не подценявайте опонента си. Помнете, че не е задължително да сте приятели с всеки от екипа си, за да можете да работите съвместно. Научете се да поемате обща отговорност и не съдете чуждите грешки, защото самите вие допускате такива.
-
Ако имате право да направите забележка на някого, не подхождайте директно, освен ако не е много наложително. Съберете целия екип заедно и напомнете основни правила и принципи, които всички трябва да спазват. Ако провинилият се е достатъчно съзнателен, ще разбере укорите ви.
-
В един момент може да ви се стори, че шефът симпатизира повече на определени свои служители и пренебрегва други. Преди да съдите, запознайте се със ситуацията. Често някои служители са или твърде лансирани, или недооценени и дори дискриминирани заради възрастта, пола, етноса, расата им и т. н. Ако имате съмнения за нещо подобно, съобщете в „Човешки ресурси“.
Снимка: Reuters
Прочетете още: