Наскоро учените установиха, че децата на амбициозни родители, които ги водят на уроци по музика, по-бързо развиват мозъка си и подобряват паметта си, отколкото при останалите. Те са открили значителна промяна в центровете на мозъка, свързани с общата способност за запаметяване, концентрацията на вниманието и различаването на звукове.
Канадските учени Лоръл Трейнър и Такако Фуджиока разполагат с научно доказателство, че съществува връзка между музикалното възпитание и умствените способности.
Според направения експеримент само за една година уроци по музика, подрастващите са се представили блестящо в тестовете на паметта, което играе съществена роля при оформянето на умствените възприятия, които включват вербалната памет, смятането, грамотността и др.
В проведения експеримент участвали 12 деца на възраст между четири и шест години, които били разделени на две групи. Едните посещавали уроци по музика (пет момчета и едно момиче), а другите се занимавали с музика само в училищата.
Освен тестовете, екипът от специалисти е направил изследвания с мозъчен скенер, който е показал най-добри резултати на децата на около 4-годишна възраст.
Учените използвали магнитната енцефалография, с която измерили магнитните полета на мозъка, докато те слушали различни звуци: цигулка или шумна, дразнеща музика с неопределен ритъм. Децата най-вече реагирали на звуците на цигулката, което според учените означава, че при обработването на смислени звукови сигнали мозъкът влага много повече ресурси. Също така времето за реакция на мозъка намалявало в течение на годината. Това показва, че с порастването им електрическата проводимост между невроните на техните мозъци става по-бърза.