Втората годинка на детето – неусетно то пораства и вече не е бебе. Следва да започнем да се занимаваме по-активно с обучението му. Едно от нещата, които със сигурност ще го забавляват след годинка, а ще му е и полезно е рисуването!
Предложете на детето да порисува. Изберете голям лист хартия, можете да ползвате гърба на голям календар или да купите по-голям от A4 лист от книжарницата. Изберете подходящи за малки деца меки моливи или флумастри. Покажете на детето как да държи молива или флумастера. То няма да се справи веднага, но ще има свой начин на държане. Не настоявайте за дясна ръка – детето ще рисува в началото еднакво удобно и с двете. Не използвайте думи като "Не бива" или "Не така", защото ще обезкуражите малкия художник! Опитайте да направлявате леко ръката му, но тя ще рисува хаотични линии до около третата година. Като цяло важното е "рисунката" да остава в рамките на листа, детето да упражнява фината си моторика, а също така да действа – това му е приятно, а и да придобива увереност в собствените си умения.
Рисувайте фигурки, които кръщавате, дори да смятате, че сте от тези, дето не могат да рисуват. Опитайте с човече, кола, къщичка, дърво, цвете. Детето ще рисува върху вашите картинки. Питайте го какво рисува и споделете радостта му от това занимание!
Често рамките на листа се оказват тесни, колкото и голям да е той. Децата рисуват по стените, мебелите ... навсякъде. Въоръжете се с търпение, обяснете, че това не е добре и опитайте да почистите заедно изцапаното. Но не намалявайте времето за рисуване и не наказвайте детето. Това би се отразило зле на възприятието му към рисуването като цяло и би рефлектирало негативно на и така крехкото детско самочувствие.
След втората годинка се въоръжете с повече търпение и опитайте и с водни или темперни бои. Радостта на детето ви ще е голяма!
Запазете първите "рисунки" на своето дете, дори те да ви се струват само драсканици. Можете на гърба на листа да запишете името му и датата. Това е един прекрасен спомен от детството.