Жената в една човешка длан


Жената в една човешка длан
Тихомир Димитров е от симпатичните и запомнящи се хора. Пише книги, има свой блог, в който активно поднася мъжката гледна точка за жените, любовта, света. Ето едно предизвикателно интервю с него, в което се опитваме да разберем още малко за това как мъжете гледат на жените, коя е идеалната жена – какво е нейното име и други нейни характеристики. Ето и самото интервю:

Г-н Димитров, имате много материали по темата за жените, за отношенията мъже-жени, моля споделете, от личен опит, наблюдения, от книгите – как изградихте възгледите си за нежния пол?

Ако вече разполагах с изградени възгледи, нямаше да продължавам да пиша за отношенията мъже-жени. Динамиката на тези отношения нямаше да ме интересува. В живота ми нямаше да има ситуации, които да подлагам на съмнение и обещания, на които да не вярвам. Но аз не знам истината. Аз съм едно човешко същество с напълно нормален, средностатистически за моите години житейски опит. Това, което ме отличава от другите, обаче, от хората с много повече опит, от хората с изградени възгледи дори е, че мога да изразявам мислите си в писмен вид, мога да споделям.
реклама
И го правя непрекъснато. Защо? Ами защото ми доставя удоволствие. Не за да дразня, не за да съдя, а за да търся отговорите и така да помагам на други хора да ги откриват успоредно с мен. Понякога се превръщам в счупено огледало, в което част от читателите ми виждат собствените си недостатъци. Това ги плаши. Никой не обича да гледа истината в очите. Но как да промениш реалността, която не ти харесва, ако не я познаваш в детайли?

Коя е жената най-близо до Вас самия?

Може да прозвучи доста нескромно, но тя не е само една. И тук не визирам сексуалните връзки. Много жени са близо до мен и аз винаги разчитам на тяхната подкрепа. Независимо дали са роднини, приятелки, колежки, бизнес партньори, бивши и настоящи гаджета, мога да кажа, че съм щастлив, защото съм заобиколен от жени, които ме даряват с любовта и подкрепата си винаги, когато имам нужда от тях. Не бих заменил нито една от жените в живота ми с някоя друга. Дори и тези, които ме нараниха. И тях не бих заменил. Защото си струваше.

Каква е основната разлика между мъжете и жените?

Мъжете са рационални, а жените са импулсивни. Ако обединиш мъжкия интелект с женската интуиция, ще получиш едно съвършено същество, един полу-бог. Мъжете и жените от памтивека се стремят един към друг, за да възстановят изгубената хармония. Аз обичам да пиша за този стремеж. И за всички трудности по пътя. Те правят живота реален. Всъщност, “ние сме два паднали ангела с по едно крило. Ако се прегърнем, можем да полетим”. Не помня кой го беше казал това.

Кое е нещото, което най-много Ви дразни у жените?
Може би тяхната нерешителност.

А това, което не бихте простил на никоя жена?
Изневяра. Аз съм силно моногамен мъж. Това важи както в работата, така и в личния ми живот. Най-много от всичко ценя лоялността. Във всяко отношение. И не изисквам нищо повече от това, което давам – лоялност. Знам, че всяко нещо на този свят е до време, но когато си с един човек, ти трябва да бъдеш лоялен към него. Ако решиш да се махнеш, трябва да имаш достатъчно смелост да отидеш и да му го кажеш в очите. Така правят достойните. А не да плетеш интриги зад гърба му. Хората, които са неспособни на лоялност са слаби и аз не ги уважавам.

Защо, според Вас, Ева открадна ябълката?
От чисто човешко любопитство. Ако Адам се беше докопал първи до ябълката, и той щеше да я открадне.

Най-красивото женско име, според Вас?
Мария.

Идеалната жена, според Вас:
Влюбената.

Блондинка или брюнетка?
О, това няма абсолютно никакво значение. Косата е повърхностно явление. Но може би защото съм светъл, по-често привличам тъмни жени.

Голям или малък бюст?
Целият свят можел да се побере в една човешка длан. Бюстът няма смисъл да е по-голям от целия свят, нали?

Висока или ниска?
Красотата се крие в симетрията на пропорциите, а не в ръста.

Умна или може и глупавичка?
Животът е прекалено кратък, за да го прахосваш в общуване с глупаци, били те мъже или жени.

Прощавате ли и приемате ли еманципираните жени?
Понякога трудно и след време, но винаги намирам сили да простя. Вярвам в равноправието. Еманципацията за мен е остаряло понятие. Търсете го във втората половина на 20 век. Сега сме първата половина на 21-ви. Модерните общества не се нуждаят вече от еманципация. Те разрешиха гей браковете с осиновяване на деца, отпуската по бащинство, съвместното съжителство без брак и леките наркотици, като дадоха на хората право на избор. Естествено, продължаваме да се сблъскваме с обществени предразсъдъци, ама то и срещу електричеството и автомобила е имало предразсъдъци, веднага след като са дошли на бял свят. Не можем да вървим срещу естествените процеси.


Етикети: Жената, една, човешка, длан
Коментари 7 коментара
Донна Жуанита
Публикувано на 01.10.2008
До oltro :
Ами не съм го измислила аз! Доста преди мене и други хора, които се занимават професионално с психология на пола, са го доказали! Не приемам вулгарното изкривяване на изневярата на жената! Защото на всички е известно, че когато един мъж кръшка е е..ч и герой, а жената - к...а! Хайде да погледнем на нещата от собствената си камбанария, а не от обществената, защото от по-нисичко по-добре се вижда!
oltro
Публикувано на 08.07.2008
"жените, които са БИОЛОГИЧНИ ПОЛИГАМНИ същества"

@donna juantia: Демек искаш да кажеш че жените са биологично обусловени кур8ета ? Сори ама баш така ми звучиш.
Илияна Искренова, Варна
Публикувано на 26.05.2008
...Напълно подкрепям Донна Жуанита...смятам, че мъжете не са моногамни, но има малък процент и такива, разбира се. Също така искам да подчертая, че има и мъже, които са лоялни към жените си в отношение на това да се съобразяват със физическото и психическото им състояние, но те не са в нашето общество в България.
Донна Жуанита
Публикувано на 28.03.2008
Скъпа Антония! Намери си и си прегледай средношколския бележник и си виж оценката по биология! Сигурно не е двойка, но едва си се измъкнала. Със сигурност нямаш и нищо общо с психологията. И тежко ти и горко в живота занапред, защото няма да разбереш нито мъжете, нито жените, които са БИОЛОГИЧНИ ПОЛИГАМНИ същества, а после социални. И наложено моногамни... Християнската църква 2000 години се опитва да наложи моногамията, но не успява - я се замисли защо! Няма нищо лошо да си верен, но да си заслужава. Иначе си жертва! Наистина е по-добре хората открито да си казват нещата в очите, отколкото да се правят на светци или светици, а скритичко да поглеждат настрани. В този аспект съм съгласна с автора, но той ми говори, както виждам, за връзки, които са далече от брака. Трудничко е в брака, с материалните зависимости и децата, да погледнаш другия в очите и да му кажеш: " Има друг! Отивам си!" Човек трудно излиза от обществените рамки, затова предпочита да е ограничен от тях, за да няма негативни последствия, най-вече за децата. Но ако продължа темата за откритостта, е по-добре поне открито да казваме, че сме полигамни, отколкото лицемерно да гледаме с честни сини очи към един човек и премрежено - към друг.
Antonia
Публикувано на 26.03.2008
Момичета, вие сте побъркани. Нормално било да се изневерява? Не вярвам, че някоя от вас би го простила, ама е друго да си начешеш езика и да покритикуваш.

Много ми харесва ценностната система на Тихомир. "Когато имам нужда" - те щом го подкрепят, когато има нужда, мислиш ли, че не могат да се забавляват с него? Ама все пак си е друго да се позаядеш ...
Мария Петрова, 52 г., Бургас
Публикувано на 23.03.2008
Отчасти , сам съгласна с автора, но това за моногамен мъж или жена не сам сагласна, но понякога се случва , а този който обича истенски прощава, дори може и да забрави," Човешко е да се греши, божествено е да се прощава"
Донна Жуанита, София
Публикувано на 23.03.2008
"...защото съм заобиколен от жени, които ме даряват с любовта и подкрепата си винаги, когато имам нужда от тях." Изключително погрешна постановка, жените даряват с любов и подкрепа ВИНАГИ, мъжете я търсят, КОГАТО ИМАТ НУЖДА. И друго - изневярата не е интрига, тя е дълбоко разочарование от другия, към когото ни държат веригите на навика, на дълга, на съвместното гледане на децата, дори материалната зависимост... човек не може да скъса тези връзки току-така... А в същото време цялата му душа да е устремена към друг човек. Страшно е не телесното отдаване на друг, страшно е душевното. А последното е плод също на нелоялност - нелоялността на единия води до нелоялност на другия, независимо в какъв аспект, независимо дали става въпрос за изневяра или не. Нелоялност е неуважението на жената, незачитането на мнението и, на труда и, дори на здравето и, физическото и психическото насилие... Обществото мълчи за това, а медиите са пълни със съвети към жените как да съблазнят, а после как да търпят... Как мисли авторът, защо е така? Не съм феминистка, напротив, мисля, че не трябва да има борба за надмощие на някой от половете, те наистина се допълват, но това може да стане в едно напълно осъзнато и просветено общество. За съжаление ние сме много далече от това...

Коментирай *:
Име: *
Фамилия
E-mail (Няма да се публикува)
Възраст
Град
 



Реклама

Изпрати на приятел Принт Хороскопи Svejo.net Facebook Twitter RSS
Реклама

Търсене

пълно съвпадение
някоя от думите
всички думи

Абонамент новини по мейл

Поща

az-jenata gemius