При по-младите хора той се синтезира в по-късните часове и затова те имат енергия да останат по до късно. За сметка на това пък ставането сутрин се превръща в истински кошмар. Често се успиват за училище или казано директно направо го проспиват, климайки глава на последния чин. А в днешно време в по-горните класове може директно да си хъркат в час и никой няма да ги притеснява. Незнайно защо, знаейки, че биологичният часовник на тийнейджърите не съвпада с този на училищните занимания, години наред училищата започват занимания в 7.30 часа сутринта? Ако пресметнем, че учениците трябва да отделят приблизително 30 минути за сутрешен тоалет и закуска и 30-40 минути за път до учебното заведение, пресметнете в колко трябва да става един ученик? И колко е ефективен един ученик по време на учебния процес?
Неспособността да се настрой биологичният часовник към учебния процес се посочва като една от причините децата да намаляват успеха си, да стават раздразнителни, агресивни и депресирани. А когато видят, че тотално изостават, те съвсем се демотивират и някои напускат училище и започват работа – при далеч по-нормален начален час 9-10 ч.
Пролетен цъфтеж на косата – неприятно, нали?