“Видеоигрите се превърнаха в основен стълб на европейската индустрия на съдържанието и се радват на растящи продажби в цяла Европа. Това е радващо, но предполага по-голяма отговорност от страна на сектора, за да се гарантира, че родителите знаят с какви игри играят техните деца”, казва г-жа Вивиан Рединг, европейски комисар по въпросите на информационното общество и медиите.
Въпросът дали виртуалните игри, в които се стреля, убива, изобщо такива, съдържащи насилие са вредни и в каква степен все още е до известна степен дискусионен. Времето, когато пушките, пистолетите и автоматите бяха най-често купуваните играчки за деца, наистина отмина. Може би малко хора си спомнят, но играчки-оръжия за игра на войници спряха да се произвеждат и продават у нас приблизително по времето на началото на края на Студената война между Запада и СССР.
Показателно е колко много зависи животът ни и възпитанието на децата от политиката тогава, и от развлекателната индустрия сега.
Може би си струва всеки родител да направи дори и най-малкото, за да повлияе на децата си, щото те да обърнат внимание и на игрите без насилие. Може да е наивно, но потребителите би трябвало да могат да влияят на индустрията, ползвайки развлекателни продукти без насилие в тях, па било то и виртуално.
Консултативен център за деца и младежи заработи в Каварна