Единен дарителски номер вече и в България

22.05.2007г. / 14 18ч.
Аз жената
Единен дарителски номер вече и в България

Български дарителски форум и фондация “Помощ за благотворителността в България” обявиха старта на DMS в България – единна система за даряване чрез SMS и телефонни обаждания. Партньори на проекта в България са GLOBUL, vivatel, БТК и TERACOMM.

DMS е регистрирана търговска марка, разработена за първи път в Чехия в партньорство от Чешкия дарителски форум, Vodafone, Telefonica и T-Mobile.

Този партньорски проект предоставя възможност за дарения чрез SMS на абонати на GLOBUL и vivatel в България и чрез телефонни обаждания от абонати на БТК.
DMS има следните предимства:
гарантира предоставянето на обратна връзка на дарителите за набраната сума и изразходваните средства; предоставя на легитимни неправителствени организации и публични институции в България възможност да набират средства с благотворителна цел чрез един от най-лесните механизми за даряване – кратки текстови съобщения и телефонни обаждания;
въвежда единни критерии за достъп на организациите и институциите;
налага единен номер за всички благотворителни кампании и за всички участващи мобилни оператори;
налага единна цена на дарителския SMS и телефонното обаждане, еднаква за всички кампании и участващи оператори.

За повече информация:
Весела Герчева, Български дарителски форум
Тел.: 02/930 66 55
Моб. тел. – 0899-93-57-96
НАЙ-ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ


Как мога да даря чрез DMS?
За да дарите чрез SMS, трябва да знаете уникалната кодова дума на кампанията, която искате да подкрепите. Списък на уникалните кодови думи на активните кампании можете да намерите на Интернет портала на DMS (www.dmsbg.com) или да получите от организаторите на съответната кампания. Абонатите на GLOBUL и vivatel могат да изпратят SMS с текст DMS kodova duma на 17777.
(По-долу препратки към някои кампании, подробности, както и кодовите думи за всяка отделна кампания, заместващи “kodova duma”. Б. ред.)
Как мога да даря чрез телефонно обаждане?
Намерете уникалната телефонна линия на избраната кампания от www.dmsbg.com, Наберете номера.
Колко струва един SMS /едно телефонно обаждане?
Всеки изпратен SMS на номер 17777 се таксува с 1, 20 лв. с ДДС. Всяко телефонно обаждане на някой от уникалните телефонни номера, независимо от продължителността му, се таксува с 1, 20 лв. с ДДС.
Какви кампании могат да бъдат включвани в DMS?
В DMS могат да бъдат включвани кампании на граждански организации, публични институции и физически лица (само онези, които имат нужда от средства за лечение). Организациите, които предлагат кампании за включване в DMS, трябва да бъдат легитимни организации, които нямат неиздължени плащания към държавата и могат да докажат, че тяхната история не включва случаи на злоупотреба с финансова помощ и дарения.
DMS включва само кампании, чиято визия и послание уважават човешките права и човешкото достойнство и не представляват обида на малцинствена, религиозна или друга основа.
Как се взимат решенията за включване на кампаниите в DMS?
Процедурата за разглеждане на кандидатурите е основана на подкрепа за кандидатстващите и предоставяне на препоръки. Всички кампании, които отговарят на критериите за включване, могат да набират средства чрез DMS. След предоставянето на необходимите за кандидатстване документи, те се разглеждат от експертите на Фондация “Помощ за благотворителността в България”. Експертите на фондацията преглеждат документите за регистрация на организацията, удостоверяват реална ли е исканата сума и набират експертизите, необходими в случаите на кампании, които набират средства за лечение на физически лица. ФПББ подпомага кампаниите в процеса на подготовка на техните документи.
Как се осигурява целесъобразността на кампаниите, които набират средства чрез DMS?
DMS е услуга, която предоставя на дарителите възможност за избор в зависимост от техните предпочитания. За да се избегне възможността за дублиране на средства, ФПББ и Български дарителски форум проверяват дали не съществуват други отделени източници на средства. Например за кампаниите за лечение на деца се проверява дали исканата сума не може да бъде предоставена от Фонда за лечение на деца. За каузите на организации се проверява дали исканата сума не е отделена в държавен или местен бюджет.
Как можем да сме сигурни, че с даренията не се допускат злоупотреби?
ФПББ и БДФ осигуряват събирането на отчети и финансови документи за изразходването на средствата от кампаниите, които са включени в DMS. Тези отчети се проверяват за коректност и целесъобразност на извършените разходи. ФПББ и БДФ информират дарителите, като публикуват резултатите от кампаниите на Интернет сайта на DMS. Кампании, чийто отчети са незадоволителни, се прекратяват.

Коментар: Сигурно идеята е добра, но за да е по-ефективно, трябва да се посочат ясно каузите. За какво се дарява? Не сме богато общество и ни е чужда идеята за даряване от милосърдие по принцип. А и процедурата е описана много сложно. Малко вероятно е българинът да си направи толкова труд, за да дари пари за “някои добри каузи”, администрирани от куп организации. По-добре тези каузи да се сведат до 2-3 и да са ясни. Иначе подкрепям всяко дарителско начинание.
Маргарита Кехлибарова, 31 г.

Ето и някои от каузите, за които става дума по-горе:
Помогнете на Йоанна!
Шанс за Роси
Да построим дом след потопа
Можем да помогнем на Йордан
Помощ за Добри
Светомир се бори
Българската природа умира
Зрението на Райна
15 хиляди, за да не боли
... Но изпитанията не свършват ...
Янко има шанс
Нека спрем трафика на деца!
SMS за Николинка
Можем да помогнем на Живко
Помогни на Симона!
SMS за център за следоперативно възстановяване
Надеждата на Надежда
Да помогнем на Таня
Шанс за Карамфилка
Помощ за Николай
Не ме изоставяй!
Помогни на Дани
Помогнете на Ивана
Дай шанс на Мими
И Христо има нужда от бъбречна трансплантация
Само 1750 лв. трябват на Жоро за импланти
Да помогнем на Ваньо
Да спасим гората!
Започна дарителска кампания “Здраве”
Тодор Андонов иска отново да вижда
Да подкрепим Деян
Благотворителен SMS за хората в будна кома
Да помогнем на Иван
Да подадем ръка на Лори!
От много пари за лечение се нуждае и Емил Харизанов
Помогнете на Недка
Помогни на Руми!
Да помогнем на Димитър

* * *

“Помогни на диво животно в беда: “Помогни ми да порасна” (Кампанията е приключила.)
Подарете сърце на Антонина! (Кампанията е временно прекратена.)
Нико (Кампанията е приключила.)
Да помогнем на Георги Корфонозов (Кампанията е приключила.)
Да помогнем на Елена (Кампанията е приключила.)
Помощ за Борислав Цеков (Кампанията е прекратена.)
Помощ за семействата на загиналите моряци от “Ванеса” (Кампанията е приключила.)
Помощ за православните светини (Кампанията е приключила.)
Да помогнем на зоопарка и маймуните (Кампанията е приключила.)
Диво животно в беда (Кампанията е приключила.)
Училище за всяко дете (Кампанията е приключила.)
Тази година ти си Дядо Коледа! (Кампанията е приключила.)
Тодор иска пак да работи (Кампанията е приключила.)

Първи резултати
Шест месеца DMS България
Новото за DMS - България – февруари 2008

Коментирай
1 rate up comment 1 rate down comment
Дарител ( преди 12 години )
Напълно подкрепям Апостолов! Няма да пратя SMS, не защото не искам да даря, а защото не мога да се съглася да дам 0.20 лв. ДДС на държавата, за това, че извършвам дарение! Това е пълно безобразие! Не е проблемът в стотинките, а въпросът е принципен. Това сделка ли е? За икономическа дейност ли става въпрос? Срамота! Докато има ДДС аз няма да пратя нито един SMS.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
agy ( преди 12 години )
Статистика за събраните смси от кампанията DMS през месец ЮЛИ: Дай шанс на Емо: DMS EMO - 517 сма.http://dmsbg.com/files/DMS-07-2010.pdf
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1 rate up comment 0 rate down comment
Апостолов ( преди 12 години )
Едно не разбирам. Държавата няма възможност да помогне на тези хора (деца). Тоест тя е абдикирала от своята отговорност. Не е нормално, но го приемам (бедна държава, криза и т.н.). И се намират хора, които решават да помогнат с дарение. И какво прави държавата? Събира ДДС върху това. Не мисля, че е редно. Нека събраното ДДС по тези кампании да отива за самите кампании.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Милен ( преди 12 години )
Да найстина много е трудно след като си получил дарителския SMS да го разгласиш.Единственния лесен начин е чрез печатните и електронни медий.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Даниела ( преди 12 години )
Подкрепям напълно мнението на Петкова.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1 rate up comment 0 rate down comment
Дияна ( преди 12 години )
Аз съм майка на едно от децата в дарителската инициатива,а именно на Добри от Варна.Идеята за единен дарителски номер е чудесна,но проблемът е в това,че е много трудно разгласяването му.Според мен много хора ще научат за него,ако се говори повече по телевизиятя,защото всички знаем,че информацията която имаме е именно от там.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1 rate up comment 0 rate down comment
петкова ( преди 12 години )
Ако всеки един от депутатите ни дари по 10 лв. от своята заплата или от комисионните си ще се набавят бързо . Та нали ние сме хората - обикновените хора, които ги изпратихме там да помогнат и те сега, когато обикновеният човек е в беда.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар