Дълги години изпирането е едно от най-трудоемките домакински дейности. Процесът започва с накисване в сапунена вода, след това продължително търкане за премахване на мръсотията, последвано от изплакване, изстискване и простиране на слънчева поляна за избелване. И това продължава цели векове наред, докато през 1907 година екип на Хенкел пуска на пазара първия в света самостоятелен прах за пране. Той съдържа избелващата съставка перборат, която премахва мръсните частици, попаднали в тъканта. Това нежно и лесно почистване премахва нуждата от изморителното търкане, както и нуждата от излагането на тъканите на слънчева светлина за избелване. Името на новия перилен препарат се състои от двете му основни съставки Перборат и Силикат.
Перфектен за перални машини
Тази световна иновация в прането се превръща в марка легенда. За да посрещне ежедневно развиващите се нужди на потребителите и фокусирайки се върху качеството на изпиране, прахът преминава през процес на регулярно развитие и когато електрическата перална машина навлиза масово в домакинствата, марката е напълно подготвена за новото предизвикателство.
Хенкел полага и основите на стандартите в сферата на опазването на околната среда. През 1973 година компанията кандидатства за патент за нейната фосфатна съставка сасил. След това усилено работят върху намаляването на съдържанието на фосфати в продуктите на компанията до 1986 година, когато се появява специалното издание без фосфати. Това е първият прах, който действа без тези съставки, за които е известно, че вредят на еко-баланса във водата. Днес всички перилни препарати, продавани в Германия, са без съдържание на фосфати.
По-компактен, освежаващ и нежен към кожата
Постоянното иновативно развитие на марката позволява да разшири водещите си позиции на пазара. И новите разработки се появяват бързо: през 1987 година марката навлиза на пазара за течни перилни препарати ; три години по-късно последва появата на концентрирания прах за пране; през 1991 лансира първия силен перилен препарат, специално създаден за цветно пране; през 1994 производителите представят на света съвършено различен вид перилен препарат във формата на перли – продукт за изпиране, в който малки гранули със силно концентриран състав заменят праха, като по този начин значително намаляват количеството препарат, необходимо за изпиране. През последните 10 години иновациите на марката са: гел, под формата на таблетки, прах, подходящ за бебета и хора с чувствителна кожа и алергии, с невероятния аромат на друга успешна марка Silan. През 2007 година се добавя и – експертът, който може да се справи с доскоро считаните за неотстраними петна от боя за коса, боя, ръжда и мастило.
Ключът към успеха: Развитие чрез иновации
Успешният път на марката продължава и днес. Първият в света самостоятелен прах за пране и в момента е една от най-предпочитаните марки. Зад този успех се крият сериозни причини – освен, че е експерт в продуктите за чистота, Хенкел е компания, която се стреми към спазването на една утвърдила се с годините традиция, а именно традицията на иновациите. В годините на своето развитие той успява да остане верен на твърдението, че винаги е най-добрият за времето си прах за пране. В развитие на марката се влага ежедневно, променяйки се и следвайки тенденциите на времето. През тази юбилейна година марката гледа напред, отговаряйки на специалното мото за 2007 “Persil 100 години – чисти в бъдещето”.