Мултимедийна зала за училището за деца с увреден слух

03.12.2007г. / 15 29ч.
Аз жената
Мултимедийна зала за училището за деца с увреден слух

Директорът на ССУ с ДГ за деца с увреден слух “Проф. Д-р Дечо Денев” г-жа Джонгарска връчи на Дарина Стоянова – президент на Хенкел България първата грамота за признателност от новоучредената инициатива “Алено сърце”.

Детският проект на Хенкел е част от глобалната инициатива на компанията MIT (Make an Impact on Tomorrow). През 2007 г. компанията у нас осигури мултимедийна техника, необходима за подпомагане и улесняване на обучението на деца с увреден слух.

ССУ с ДГ за деца с увреден слух “Проф. Д-р Дечо Денев” е първото в България и на Балканския полуостров училище за деца със слухови нарушения, като към момента там учат близо 400 деца на възраст от 2 до 18 години. За тяхното правилно и равнопоставено обучение се изискват специфични условия и грижи, за което помогна Хенкел България с предоставените специална преносима сцена със седящи места, компютърни конфигурации и дигитална камера. В новата мултимедийна зала децата ще имат възможност да гледат образователни филми, сами да създават презентации, да изнасят представления и концерти и да развиват талантите си в сферата на изкуството.

В училището се обучават деца от цялата страна по общообразователни програми, като се изучават и специални предмети – индивидуални и групови занятия за развитие на слуха и говора, развитие на речта, реч и предметна дейност, фонетична ритмика и моторика, музикални стимулации.

Неговата история е свързана с имената на министрите на просвещението Иван Вазов и проф. Иван Шишманов, проявили особено внимание към обучението и възпитанието на глухите деца. Като министър на Народното просвещение Иван Вазов издава разрешение за откриване на училището през 1898 г., което е отразено и в печата. През 1906 г. е създаден Държавният институт за глухонеми в София с директор Фердинанд Урбих.

Царица Елеонора оглавява фонд за подпомагане на глухи ученици и за набиране средства за построяване на училище. Благодарение на средствата, събрани от този фонд, се построява сградата на училището за деца с увреден слух, където то се помещава и днес. Тази сграда има уникална архитектура, която е част от историята на стара София и е съобразена със специфичните особености на обучението на децата с увреден слух.

Сградата е построена във формата на буквата “У” в чест на създателя на българската сурдопедагогика – Фердинанд Урбих. Построена е специално за деца с увреден слух от известен немски архитект, проектирал училището за деца с увреден слух в Дрезден.

Основно образование учениците придобиват след завършен IX клас. Те могат да продължат обучението си по различни професионални направления.

Училището приема ученици в професионални паралелки по следните специалности:
кулинарство;
оператор в шевното производство;
оператор в мебелната промишленост.

След завършване на средното си образование учениците имат възможност да продължат своето обучение по различни професионални специалности в колежи и висши учебни заведения.

Повече от половината абитуриенти випуск 2005 година са продължили своето образование.

Училището предлага:
безплатни целогодишни консултации с аудиопедагог, психолог, сурдопедагог;
качествено изследване на слуха;
диагностика на говорните и комуникативните възможности и определяне на перспективите за обучение и развитие;
изготвяне на индивидуална програма според нуждите на детето.

Училището осигурява:
Рехабилитация на слуха и говора в индивидуални и групови занятия. Задължителен етап в рехабилитационната дейност в училището е комплексното изследване на всяко дете преди постъпването му от диагностичен екип. Разработва се дългосрочна индивидуална програма, отворена към корекции и допълнителни задачи. В началото на всяка учебна година се правят подробни изследвания за състоянието на устната реч, възможностите за отчитане и слухово възприемане на базата, на които се изготвят индивидуални краткосрочни програми за рехабилитация.
Индивидуални рехабилитатори за 15 ресурсни групи за деца с увреден слух в общообразователните училища, които подпомагат интегрирането на слухо-увредените ученици.

Училището разполага с:
3 учебни корпуса;
Пансион с 6 общежития;
Собствена кухня и столова;
Медицински център и стоматологичен кабинет;
Център за развитие на слуха и говора;
Диагностично-консултативен център за работа с родителите;
Аудиологичен кабинет;
Компютърни кабинети, оборудвани със съвременна техника и свързани с Интернет;
Библиотека;
Учебни работилници;
Физкултурен салон, в който учениците упражняват различни видове спорт. Децата участват в различни спортни секции, като мерят сили с връстниците си в републикански и международни състезания.
Спортни площадки;
Зелени площи в училищния двор.

В училището функционират:
Група за синхронно пеене “Жестим+";
Групи за танци “Импулс” и “Ритъм”;
Клуб по пантомима “Мим 7”;
Групи по изобразително изкуство и художествени тъкани;
Спортни секции по футбол, бадминтон, плуване, тенис на маса, аеробика.

Коментирай