Проследяването на частното дарителство се основава на годишни отчети на фирмите и фондациите и публикации, което не включва анонимните дарения и жестовете на дарители, които не се популяризират. Финансовият обем на дарителството е нараснал с 11 млн. лева в сравнение с 2006 г., когато видимите дарения са били 23 млн. лева.
Най-много дарения са направени за деца от социални институции и деца с увреждания (близо 25 млн. лева), следват дарения, свързани със здравеопазване и скъпоструващо лечение (поне 2 млн. лева) и такива, насочени към образованието (близо 1 млн. лева, дарени за университети, училища, библиотеки и стипендии за талантливи деца, ученици и студенти). Все още по-малко популярни остават културата и изкуството, както и културно-историческото наследство, към които интерес проявяват отделни компании и благотворителни мрежи (напр. Одисея Ин и Ротари Клуб). В сравнение с предишната година нагласите на дарителите и техните предпочитания към каузи остават почти без промяна.
Нарастват дългосрочните дарителски програми на фирмите, но все още малко дарители проследяват ефекта от даренията и настъпилите промени.
През 2007 г. стартира най-голямата инициатива за набиране на средства, позната под името “Спаси дари на...” (www.save-darina.org). Екипът на сайта помага на семействата на деца, които имат нужда от скъпоструващо лечение. Само за една година са набрани близо 3 млн. лева.
Значително се разнообразиха начините, по които се дарява: фирмите използват каузите като аргумент за продажба или т. нар. маркетинг, обвързан с кауза.
Истински бум отбелязват кампаниите, които използват SMS като начин за набиране на средства – близо 25 кампании са използвали SMS дарители през 2007 и са набрали общо 4 млн. лева.
Сред организаторите на кампании за набиране на средства все по-често се срещат държавни институции и такива на местната власт като Столична община, президентската администрация, Министерство на вътрешните работи и др.
Информацията е от Български дарителски форум. Организацията обединява благотворителни фондации и Клуб на корпоративните дарители. Основната цел на БДФ е да свързва, представлява и помага големите дарители в България. Годишно членовете на БДФ даряват над 50% от всички средства, отделяни за благотворителност. Български дарителски форум е инициатор и партньор на Единен дарителски номер 17 777, който позволява набиране на средства чрез SMS за неограничен брой кампании.