Днес официално стартира кампанията “Децата безопасно в Интернет”, която се провежда за втора поредна година по инициатива на Майкрософт България съвместно с детския портал Az-deteto.com и Евроком. Целта й е да запознае децата на възраст между 6 и 16 години с основните правила за безопасна работа и забавление в глобалната мрежа. Фокусът тази година ще бъде и върху родителите с цел те да бъдат информирани как по-ефективно да предпазват децата си, докато сърфират в Интернет.
Стартът на кампанията бе даден от популярните водещи на сутрешното шоу “Стартер” по БГ Радио – Симо и Богдана. Те са лицата на тазгодишната кампания и се присъединяват към нея с цел да популяризират нейните послания. “Присъединяваме се към инициативата “Децата безопасно в Интернет”, защото ние като родители знаем най-добре, колко е важно децата ни да се чувстват добре и да бъдат защитени, докато работят или се забавляват в глобалната мрежа. Има основни правила за безопасно поведение в Интернет и смятаме, че и родителите, и децата трябва да ги познават и да ги спазват, за да се чувстват спокойни”, споделиха Симо и Богдана.
Кампанията стартира с много интересно предизвикателство към децата – конкурс на тема “Урок за родители”. В него могат да участват деца от цялата страна на възраст между 6 и 16 години, като за целта е необходимо да изпращат предложения за това, какво трябва да правят родителите им, за да ги предпазват по-ефективно в глобалната мрежа. Конкурсът се намира на адрес http://az-deteto.com/safe.
10-те най-добри предложения ще получат големи награди от организаторите и ще бъдат издадени в “Наръчник за родители”.
“Организираме кампанията “Децата безопасно в Интернет” за втора поредна година съвместно с Az-deteto.com и Евроком, които също се присъединиха към инициативата. Щастливи сме, че миналата година кампанията получи широк обществен отзвук и висока оценка, и искрено се надяваме тази година успехът да бъде още по-голям, а именно чрез нашите партньори – медийни и държавни институции, посланията на кампанията да достигнат до още по-голям брой деца и родители, в цялата страна”, каза Христина Христозова, Маркетинг мениджър на Майкрософт България.
Кампанията ще бъде с продължителност 7 месеца и освен конкурса “Урок за родители” са предвидени още много активности, както на национално, така и на регионално ниво. Сред тях са дистрибутиране на плакат с 8-те златни правила за безопасно поведение в Интернет във всички училища в страната, провеждане на кръгла маса по въпросите за безопасността на децата в Интернет в София, Пловдив и Плевен, изготвяне на наръчник с основните правила от конкурса “Урок за родители” и провеждане на “Открит урок за родители”.
Кампанията “Децата безопасно в Интернет” се осъществява със съдействието на Министерство на образованието и науката, Държавна агенция за закрила на детето, Държавна агенция за информационни технологии и съобщения и Обществен съвет за безопасен Интернет.
Медийни партньори на инициативата са: БГ Радио, БТА, Булфото, в. Пари, Computerworld, сп. 9 месеца, ТВ 7, GTV, Dir.bgq, Ipo.bg, Deteto.info и Az-jenata.bg.