Учебната година стартира с продължението на националната кампания за безопасен Интернет

15.09.2009г. / 13 00ч.
Аз жената
Учебната година стартира с продължението на националната кампания за безопасен Интернет

За откриването на новата учебна година повече от 3000 ученици от цялата страна на възраст от 7 до 10 години ще получат книжката “Аз и Интернет”, която по забавен и интересен начин учи децата на безопасно поведение в мрежата. Тя е разработена от Майкрософт и детския портал Az-deteto.com като част от кампанията “Децата безопасно в Интернет”. Учениците, които ще я получат, са класовете на учителите, които участваха в съвместен проект “Пътуване из България”, отличен с една първа и една втора награди на Европейския форум на учителите – новатори във Виена.

Освен това, филмчето “Сърфирам безопасно”, произведено в рамките на кампанията за безопасен Интернет, вече е вложено като диск в Помагалото по информационни технологии за трети клас на издателство “изкуства” с тираж 4000 броя и от своя страна ще бъде разпространено до над 200 училища в цялата страна.

“Темата за безопасността на децата в Интернет е от изключително значение в наши дни. Трябва да се обучават не само учениците, а учителите и техните родители. Авторският колектив на помагалото поставя акцент на формирането на култура на поведение на малките ученици в Интернет и запознаването им с правила, които да гарантират тяхната безопасност и сигурност в Мрежата. Ние ценим високо партньорството си с Майкрософт България. Компанията предостави безвъзмездно документално-образователния филм “Сърфирам безопасно”, разработен в рамките на кампанията “Децата безопасно в Интернет”, реализирана в партньорство със създателите на сайта Az-deteto.com. Филмът е включен в диска с образователния софтуерен пакет ИТИ и е достъпен за всички ученици, обучаващи се по системата. По увлекателен начин учениците се запознават с няколко златни правила, които трябва да се спазват при работа в Интернет.”, каза доц. Румяна Папанчева от Сдружение “Образование и технологии”.

“Избрахме този начин, за да стартираме тазгодишната си кампания за безопасен Интернет, защото за нас сигурността на децата в Интернет е особено важна. Майкрософт България ще продължи да работи в тази насока, като предоставя образователни материали на учители, родители, деца и тийнейджъри, за да знаят как да се предпазват от опасностите в Мрежата. Тази година целим да достигнем до учениците и чрез техните учители, тъй като именно в училище е особено важно тази тема да се дискутира”, коментира Огнян Киряков, генерален директор на Майкрософт България.

Коментирай