В Световния ден на съня, стартира национална образователна кампания под надслова „Спи, не се върти!". Тя е отговор на тревожните резултати от потребителско проучване на тема „Как спят българите?", проведено от Gloria, компания производител на продукти за сън.
Проучването показва, че близо 70% от българите купуват нови възглавници и завивки едва веднъж на няколко години, а само 25% спазват препоръките за подмяна на този тип продукти веднъж годишно.
27,77% от анкетираните признават, че нямат никаква представа какъв тип възглавници и завивки ползват. Най-разпространени се оказват продуктите със съдържание на пух – 22%, а най-малко познати и използвани са тези със система, регулираща телесната температура. Впечатление прави ниският процент на употреба на антибактериални и антиалергични продукти – едва 13,62%, въпреки че в последните години алергиите стават все по-разпространени сред българите, особено при подрастващите.
Сред водещите критерии за покупка на възглавници и завивки се нарежда материята – 55,89%, следвана от дизайна и цветовете – 27,77%. За почти 30% от анкетираните водеща е единствено цената. Силно тревожен е процентът потребители, които се доверяват на изпитани и познати марки – 3%. Подобно поведение дава възможност на анонимни производители да реализират продукция с понякога съмнително качество.
„Добрият сън до голяма степен бива определян от качеството на възглавниците, завивките и матраците, които ползваме. Те трябва да бъдат удобни и да придържат главата и тялото в една линия, така че гръбначният стълб да бъде изправен, а напрежението в областта на раменете и кръста да бъде премахнато. Качествената възглавница и матрак осигурява облекчение и спокоен сън при дискови и опорно двигателни проблеми, както и при хронично главоболие и мигрена“, споделя специалист неврологът д-р Людмила Златанова от Военномедицинска академия.
Прочетете още: