Обичаната британска марка за обзавеждане и декорация на дома, Laura Ashley, стъпи официално на българския пазар чрез представянето на новата колекция есен-зима 2007 г. Марката е с близо 60-годишна история и над 5 000 магазина в цял свят. Представителството й у нас ще предлага всичко, с което една къща изглежда уютна, елегантна и леко носталгична: мебели, тапети, килими, завеси, осветление, възглавнички и др.
Колекцията есен-зима 2007 г. има 6 “вдъхновения”. Линията Изоставен бряг черпи вдъхновение от шика на Париж и бохемския начин на живот по кафенета, арт студиа и галерии. Спокойствието и отмората на уикенда в провинцията стоят зад В търсене на природата. При Живот в декор интериорът е дръзко декориран в цвят на къпина, малина и червено грозде. Омагьосана гора е вдъхновена от заскрежените корони на дърветата през зимата. В Градината под покрива кухненският бюфет е с врати от плет и е подходящ за излагане на керамика в новия Laura Ashley цвят – “водата на Нил”. Линията Черно и бяло съчетава едри флорални мотиви в черно, бяло и графитено сиво за британска изисканост и лекота. Динозаври, пирати, феи и балерини са акцентите в обзавеждането и декорирането на стаите за малките принцове и принцеси.
Лора Ашли стартира своя бизнес в малката си кухня в Лондон през 1953 г. Създава първите си ръчни шалове с рустикални мотиви на цветя от коприната на паравана в спалнята им. Когато с един от тези шалове за глава се появява кралицата на модата Одри Хепбърн (във филма “Ваканция в Рим”), Лора става известна в цяла Великобритания. Съпругът й напуска престижната си работа в лондонското сити и се включва в семейния бизнес. Изобретява метод за хоризонтално тъкане, който позволява производството на 5000 метра плат на седмица. Благодарение на това нововъведение, Лора създава и първата си линия рокли и налага издължения елегантен силует, който и до днес е нейна запазена марка. Първият бутик Laura Ashley отваря врати през 1968 г. в Южен Кенсингтън. Следват Париж, Сан Франциско, Австралия, Канада, Япония... През 1977 г. Кралицата на Великобритания я удостоява с престижната награда Най-добър износител.
През 1979 г. Лора Ашли се връща там, където е най-силна – текстилния дизайн – и поставя началото на линията обзавеждане и декорация за дома. През 2007 г. авторитетното английско списание Homes & Gardens й връчва наградата за вътрешен дизайн, а американското списание Home Furnishing я обявява за най-влиятелната фигура след гуруто на домашния уют Марта Стюарт.
Лора Ашли умира при трагичен инцидент на 60-ия си рожден ден (подхлъзва се на стъпалата в къщата на дъщеря си). Оставя след себе си империя, оценена на борсата на близо 200 млн. лири. Малко преди смъртта си, тя споделя: “За да се продава добре, един дизайн винаги трябва да носи в себе си носталгия по миналото”.
Днес за развитието на марката отговаря нейният съпруг и партньор, сър Ричард Ашли, удостоен от Кралицата на Великобритания с рицарско звание.