Бюрокрацията, грубото отношение и лошите условия в болниците тормозят пациентите повече, отколкото корупцията. На 15,7% от болните са им искали рушвет, но повече хора смятат, че персоналът е нелюбезен, хигиенните условия са лоши, а поради бюрократични пречки достъпът до специалисти е затруднен.
12,7% са недоволни от големите закъснения на Бърза помощ, а 12% смятат, че са им поставени неправилна диагноза или лечение, сочи проучване на институт „Отворено общество“ за здравния статус и правата на пациентите. Въпреки това само 7,1% опитват да намерят начин, за да защитят правата си. Те се оплакват на директора на съответното здравно заведение, на НЗОК или Районния център по здравеопазване. Едва 2,2% са поискали защита на правата си в съда.
Прочетете още: