Жени Адърска – председател на Асоциацията на пациентите с онкологични заболявания (АПОЗ), управляващият директор на модна агенция XGround Вера Тинкова, топ моделът на XGround Диляна Попова, Таня Жоакимсман – председател на Сдружение “Настоящи и бъдещи майки”, певицата Белослава, доц. Никола Василев, председател на Българската асоциация по онкогинекология (БАОГ), представители на City Center Sofia, на ГлаксоСмитКлайн, на Зонта България, както и десетки представители на медиите дадоха началото на Национална кампания срещу рака на маточната шийка “За теб и тези, които обичаш” в мол City Center Sofia днес. Кампанията, провеждана по инициатива на ГлаксоСмитКлайн, стартира с откриването на най-голямата фотопетиция в подкрепа на превенцията. Ръка за ръка популярните дами и присъстващи представители на медиите застанаха пред обектива на Велислава Каймаканова, като дадоха своя пример и направиха първите снимки за фотопетицията.
Всяка българка може да застане зад каузата за борба с рака на маточната шийка, като се включи във фотопетицията. За целта е нужно да изпрати своя снимка на интернет страницата на кампанията www.zateb.info. На този сайт освен да изразят своята подкрепа към инициативата, всички жени могат да намерят обширна и задълбочена информация по въпросите, свързани със заболяването, диагностицирането му и начините за превенция и продължителна защита. Информацията е под редакцията на доц. Никола Василев, председател на БАОГ (Българска асоциация по онкогинекология).
“Всяка жена трябва да знае, че своевременно диагностициран ракът на маточната шийка (РМШ) е лечим. Съществуват и начини за дълготрайно предпазване – съчетанието профилактични прегледи и ваксинация осигурява възможно най-ефективна защита срещу този вид рак. Всяка жена може да се предпази от РМШ, независимо дали е на 18 или на 48 години. За целта трябва да се консултира редовно със своя лекар”, заяви доц. Никола Василев.
“За мен лично ще бъде успех, ако всеки ден поне една жена чува нашето послание и отива на гинекологичен преглед. С това вярвам, че ще създадем култура у българката да си прави чести профилактични прегледи и да залага на дълготрайната защита, защото ракът на маточната шийка е едно от малкото онкологични заболявания, което практически можем да предотвратим”, каза Жени Адърска, председател на АПОЗ (Асоциацията на пациентите с онкологични заболявания).
“Заболяването рак на маточната шийка е проблем не само на жената, това е проблем на цялото семейство. Нека дадем шанс на повече българки да бъдат обичани майки и да се радват на децата и семейството си, като посредством тази кампания направим така, че всяка българка да бъде информирана за заболяването рак на маточната шийка и й помогнем да избере начин за предпазване от него.”, сподели Таня Жоакимсман, председател на Сдружение “Настоящи и бъдещи майки”.
“Работещата жена е подложена на стрес поради напрегнатото си ежедневие, професионалното си развитие, плановете за бъдещето. Понякога счита, че прави достатъчно за здравето си и външния си вид като спортува, храни се здравословно и посещава салони за красота, но пренебрегва едно от най-важните неща – профилактичните прегледи. Ето защо задачата, пред която сме поставени е да помогнем жените да бъдат още по-отговорни към себе си – не като задължение, а като част от своето ежедневие”, заяви Вера Тинкова, управляващ директор на модна агенция XGround.
“Всяка жена се стреми да бъде красива, но красотата не е само външна. Ние трябва да притежаваме много други качества, но и да имаме силата и възможността да ги покажем. Ето защо трябва да се грижим за здравето си, за да имаме дълги години тази възможност”, допълни Диляна Попова, топ модел на модна агенция XGround.
“Много е важно всяка българка да осъзнае, че е изложена на риск от рак на маточната шийка. За да бъде животът на всяка от нас пълноценен, трябва да се грижим за самите себе си и да не подценяваме този риск. Първите стъпки, които трябва да направим, са да научим повече за заболяването, да бъдем активни и да говорим със своите лекари. Време е да осъзнаем, че нашето бездействие спрямо здравето ни и последствията от това се отразяват както на нас самите, така и на близките ни и хората, които обичаме.”, обобщиха идеята на кампанията организаторите от ГлаксоСмитКлайн по време на събитието.
На интернет страницата www.zateb.info вече тече фотопетиция в подкрепа на борбата с рака на маточната шийка. На специално пикселизирано цвете, символ на кампанията, желаещите да се включат могат да изпращат свои портретни снимки. През месец октомври, когато квадратчетата на цветето се запълнят, организаторите ще представят най-голямата композитна снимка в България, направена в подкрепа на инициативата.
350 жени станаха лица на кампанията “За теб и тези, които обичаш”