Пет от най-обичаните българки дадоха началото на най-дългото послание срещу рака на гърдата у нас. Цветана Манева, Мария Гроздева, Маша Илиева, Ива Екимова и Гергана Гунчева са първите участници в инициативата, част от кампанията на AVON “От любов към живота”. Уникалното послание ще се изпише чрез новата благотворителна тениска, която е вдъхновена от тазгодишното мото на кампанията “Застани до мен”.
“Ако всеки ден една българка купи и подари на двама свои близки по една благотворителна тениска и всеки получил този подарък направи същото за двама свои приятели, апелът за превенция на рака на гърдата ще обиколи България за 22 дни, а набраните средства ще осигурят мамографски прегледи за над 500 000 българки. Ако помогнем за постигането дори на 1 стотна от този резултат, ще спасим над 5000 жени”, заявиха посланиците на кампанията през 2008 г. Цветана Манева и Мария Гроздева. За да мотивират цяла България да се включи в социалната инициатива, известните дами символично стартираха розовото послание от двата края на България – София и Варна.
“Надяваме се българките за поредна година да чуят нашето послание и заедно да извървим още една част от дългия и труден път към победата над рака на гърдата. Убедени сме, че отново хиляди българки ще облекат своята розова тениска и ще застанат до нас в Първия национален поход срещу рака на гърдата, който ще се проведе през септември”, заяви Жаклин Цочева, мениджър “Връзки с обществеността”, AVON България, Албания и Македония.
През изминалата година във “Фонд от любов към живота” бяха събрани 162 861,71 лева, които дадоха възможност на над 2000 български жени от градовете Созопол, Приморско, Китен, Царево, Ахтопол, Болярово, Тополовград, Свиленград, Нова Загора, Чирпан, Садово, да извършат задължителните профилактични прегледи за рак на гърдата. През тази година вече са прегледани над 1000 жени в градовете Петрич, Сандански, Мелник, Кресна, Симитли, Гоце Делчев, Доспат и Видин .
Основна цел на кампанията “От любов към живота” е да информира българските жени за необходимостта от редовни прегледи и да съдейства за една по-достъпна профилактика, защото ракът на гърдата е напълно лечим при ранно диагностициране. За успеха на мисията Посланиците на Фонда се ангажират чрез общественото доверие, което имат, да работят за това да бъдем по-активни и отговорни към здравето си.
Във Фонда постъпват всички средства от продажбата на розовите благотворителни продукти от серията на AVON “От любов към живота” за борба с рака на гърдата. С това се осигурява работа на мобилната апаратура, която AVON България закупи и дари на Национален онкологичен медицински център благодарение на всички, които продължават да подкрепят кампанията – Представители на марката, партньори и хората, които с даренията си всеки ден подават ръка на стотиците жени, жертви на болестта.
Според официалната статистика на Българския национален раков регистър всяка 10-та българка е застрашена от рак на гърдата, а всяка година от рак на гърдата в България заболяват над 3 500 жени.
В световен мащаб всяка година 1 000 000 жени се разболяват от рак на гърдата, а близо 200 000 жени умират от това заболяване – цифра, която не може да бъде пренебрегната, защото открит навреме, ракът на гърдата е 100% лечим.
През 2005 г. AVON България закупи и дари на Националния онкологичен медицински център първия в България мобилен мамограф. Година по-късно, през 2006 г., стана факт и дарението на мобилен ехограф, който се използва за профилактика при по-млади жени. С продажбата на продукти от благотворителната серия “От любов към живота” – брошки, гривни, ключодържатели, аксесоари за мобилен телефон, плюшени мечета и др., както и единствения български продукт от серията – розова тениска, компанията продължава да финансира дейността на мобилните звена за безплатни профилактични прегледи в населените места без специализираната за диагностика апаратура. През 2007 г. бе основан и “Фонд от любов към живота”, благодарение на който мобилните звена осигуряват безплатна профилактика на рака на гърдата в отдалечени градове на България, в които жените нямат достъп до подобна медицинска техника.
През 6-те години на кампанията в България:
Се включиха над 400 000 души чрез закупуване на продукти от благотворителната серия “От любов към живота;
Са събрани общо 525 000 лева;
Са закупени първите в България мобилен мамограф и ехограф, които вече трета година функционират успешно;
Са раздадени над 1 800 000 информационни материали, които прокламират навременната профилактика на най-често срещаното раково заболяване сред жените у нас;
Са проведени 19 събития, сред които първият и вторият поход срещу рака на гърдата в София;
В събития на кампанията участваха над 15 000 души;
Над 40 известни личности подкрепиха кампанията и се включиха активно в нейните събития;
Кампанията бе подкрепена от 35 електронни и 28 печатни медии, които продължават да ни подкрепят.
* * *
Нови средства за борба с рак на гърдата
Надежди за безоперативно лечение на рак на гърдата