Детският танцов спектакъл Jugglers Illuminated в София

02.10.2012г. / 10 38ч.
Мария Дуковска
Детският танцов спектакъл Jugglers Illuminated в София

Унгарската танцова компания Negative Variete ще гостува на петото издание на международния фестивал за съвременен танц Sofia Dance Week със специален спектакъл за деца, озаглавен Jugglers Illuminated. Спектакълът е част от новата инициатива на фестивала Sofia Dance Week Kids, предназначена за най-малките фенове на танца.

Jugglers Illuminated ще се играе 2 пъти, от 11 и 17 часа, на 6 октомври, събота, в Зала 11 (Люмиер) на НДК. Билетите за спектакъла са вече в продажба на касите на Билетен център НДК.

За спектакъла и какво да очакваме разказва пред Az-jenata.bg хореографът на Negative Variete Ото Демшчак.

Защо решихте да направите танцов спектакъл специално за деца?
Всъщност спектакълът не беше моя идея, беше ми възложен като задача. След като направихме премиерата на шоуто за възрастни на формацията ни Negative Variete, получихме молба да участваме в програмата на Европейския съюз с подобно представление, но за деца.

Това първото ви посещение в България ли ще е? Какви са очакванията ви?
Да, идваме тук за първи път. Очакваме много вълнуващ репетиционен период с българския актьор Петър Мелтев, както и пълна зала с деца за шоуто ни.

Каква е разликата в изпълнението пред възрастни и пред деца? Има ли такава?
Невъзможно е да създадеш творба за деца, без да се осъществи връзката публика-танцьор/актьор. В същото време повечето възрастни на тяхно място се чувстват неудобно да изпищят от удоволствие или пък да отговорят на въпрос, зададен от актьорите. Децата са най-развълнувани, когато могат да прекъснат пиесата и да се намесят в приказката. Точно затова и създадохме специален образ (разказвачът), който да проследява историята и да задава въпроси на децата в публиката.

Как реагират децата на вашето изпълнение?
Беше изумително да се види колко много са въвлечени в цялата история и във визуалния език на спектакъла. В края на шоуто главният герой, разказвачът на историята, казва довиждане, като в същото време той е видим за публиката само като сянка, а децата започнаха да махат с ръка, за да му отговорят.

Каква е, според вас, най-трудната част в работата с деца?
Да ви кажа честно, най-трудно беше да се намери хореограф, който мисли в специфичния език на сенките. Другата трудност е концентрацията на децата, което е по-сложно в сравнение с възрастните. Това прави сериозна разлика в начина, по който се разказва историята и дава ефект върху хореографията като цяло. Вълнението на хореографията е не да стоиш сам, прекрасното на тази пиеса е взаимното съществуване на няколко различни изкуства на сцената и тяхното въздействие върху публиката.

Прочетете още:

Коментирай