Радостен факт е, че широката общественост става все по-чувствителна към глобалните еко проблеми. Онлайн светът също не остава по-назад. По случай Деня на Земята (22 април) Google смени за един ден стандартното си лого с топящ се айсберг.
Компанията DreamHost пък се посвети на “зеления” хостинг и се обяви за “въглеродно-неутрална” организация. Това означава, че закупува сертификати за възобновима енергия като компенсация за вредните въглеродни емисии, предизвикани от бизнес дейностите в компанията – използването на хартия, разходът на електричество за повече от 1300 сървъра, горивото за превозването на служителите до офиса, разпечатването на факсове с лазерни принтери, освобождаващи озон и предизвикващи главоболие по този начин.
С влагането на средства в т. нар. “кредити за възобновима енергия” (Renewable Energy Credits), сертифицирани от различни еко организации като Green-e и The Gold Standard, всяка загрижена за околната среда компания има възможността да спомогне за финансирането на редица проекти, насочени към намаляване на вредните емисии.