За да се борят срещу тези недобросъвестни рекламодатели 70 асоциации и личности създадоха наскоро независим орган за наблюдение на рекламата.
Жак Оливие Барт от WWF и член на независим орган за наблюдение на рекламата обяснява, че европейския норматив EURO 4 изисква всички нови модели да отделят въглероден диоксид не повече от 140 г/км.
Повечето обаче имат нива от 170-180 г/км.
“Колкото и странно да е, много често тези автомобили се представят в природна обстановка. Една японска марка, за която подадохме сигнал преди три седмици, набляга на факта, че колата идва от Япония, страната на Протокола от Киото.
Като че ли това е достатъчно, за да се снеме отговорността от всички въпроси, касаещи околната среда. Това съвсем не е така, тъй като този 4x4 отделя 170-180 г/км СО2, което е далеч над EURO 4.
Именно този тип лъжливи послания искаме да премахнем от френския рекламен пейзаж”, обяснява той.
Според статистиката България е на едно от първите места в света по увеличение на метанстанциите. Предимствата на метана са две – екологично чист и значително по-евтин от бензина. Лек автомобил, който харчи за 100 километра извън града бензин за 16 лв, на метан харчи само 5 лв.
Метановите уредби могат да бъдат поставени на всички бензинови двигатели, но първоначалната инвестиция не е по силите на всеки шофьор. Цените се движат от 300 до 1300 лева.
Всички, които са избрали метана потвърждават възвръщането на инвестицията. Всъщност причината да изберат екогоривото е цената, едва след това обръщат внимание на екологичната му стойност.
Хората от бранша са убедени, че потреблението на екогоривото ще нараства именно заради ниските цени, а впоследствие ще се усети и значението му за околната среда.
Защото освен икономическа ефективност с използването на метан се създават предпоставки за намаляване на вредните газове. Това е основната идея в София, един от най-замърсените български градове, да бъдат пуснати около 60 екоавтобуси на метан.
Това е напълно в синхрон и с изискванията на ЕС – до 2020 година поне 25% от обществения транспорт да премине на алтернативно гориво.