Семейство

Родители и учители – общуване за напреднали

26.08.2011г. / 23 08ч.
Аз жената
Родители и учители – общуване за напреднали

През първите дни на новата учебна година обикновено се решават организационни въпроси. Най-често са свързани със събиране на пари за нещо. Проблемът с комуникацията между учители, родители и ученици също е значим. Все повече училища имат свои онлайн системи (електронни дневници, блогове, пощенски списъци, сайтове с готов софтуер, и най-несполучливото решение: пощенска кутия, на която всички знаят паролата), чрез които поддържат виртуална общност, която трябва да решава реални проблеми от ежедневието на школото. Въпреки това Facebook си остава комуникационна среда номер едно. Тъй като не толерираме присъствието на деца в мрежата на Марк Зукърбърг, ще се концентрираме върху родителите и учителите. Как да се оптимизират контактите помежду им?

Родители – Учители
В тази комуникация активни трябва да са учителите. Те прекарват деня си с децата и е логично да съобщават какво се случва в клас. Особено при по-малките, когато един учител води всички предмети. Те първи виждат зараждащите се проблеми и с помощта на родителите могат да предотвратят развитието им.
При по-големите обаче е много трудно да се поддържа Facebook общност с всички родители + всички учители. Все ще има няколко даскали, които отричат технологиите и демонизират Facebook. И все пак всеки въвлечен учител е ценен.

Как обаче да мотивираме учителите да участват в този разговор. Даже да го водят?

  • Да измислим някакъв стимул за редовно даващи инфо за случващото се в час учители.
  • Да убедим учителя, че сме на негова страна и той има пълната ни подкрепа.
  • Да създадем затворена група за комуникация между родители и учители без да бъдат допускани деца вътре. Да си говорим като възрастни все пак.

Родители – Родители
Всеки, който е ходил на родителска среща знае, че родителите на децата от един клас са изключително различни. Даже повече и от децата попаднали в него.
Едни са с повече самочувствие, други са по-интелигентни, трети имат повече пари, четвърти са си нормални, но пък децата им са калпазани. Какво може да накара тези хора да си общуват онлайн? При това градивно. Ако има проблем – да кажем общо недоволство срещу даден учител е лесно. Сплотяването СРЕЩУ нещо е много по-постижимо, отколкото обединение ЗА някаква кауза. Нашите предложения за ефективна комуникация между родителите на децата от един клас:

  • Нека в онлайн общността има арбитър или авторитет, който да не позволява нарушаване на добрия тон. Уважаван от всички учител? Класната? Директорът? Защо не представител на учениците?
  • Винаги има ядро активни майки, които пърхат твърде енергично и изнервят останалите. Добре би било администратори да са татковци. Колкото по-добър е балансът майки-бащи, толкова по-ползотворна е работата на групата.
  • Пийте по бира! Смисълът на онлайн комуникацията е тя да продължи и офлайн. Нека Facebook помага за развиване на отношенията помежду Ви, а не да ги ограничава в себе си. Събирайте се по неформални поводи. Дори не всички – на групи по интереси. Показвайте на децата, че можете да общувате помежду си.

Учители – Ученици
Все пак учениците и учителите могат да развият отношенията си онлайн. Даже за децата е добре да видят „човешкото“ лице на учителя по физика, например. :-) Да имат по-неформален контакт, чрез който учителят хем може да доизгради своя още авторитетен образ, хем да сподели някой и друг ценен линк с учениците си. Дали тези отношения трябва да са в специална група или да са лични е въпрос на избор. Изглежда по-разумно учителят да комуникира индивидуално с децата – те ще го оценят.

Прочетете още:

Коментирай
0 rate up comment 0 rate down comment
Милена ( преди 11 години )
Съгласна съм с Денислав. Без комуникационен канал между родителите и учителя не може. Имаме общ мейл, който ни върши чудесна работа. Иначе на мен отживелица ми се вижда телефона. Звъня на класната само в краен случай, а тя ако ми звънне, се плаша да не е станало нещо лошо. А че е общуване за напреднали - определено:)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Денислав ( преди 11 години )
@ученик - по никакъв начин статията не е насочена срещу някого, най-малкото срещу учителите. Не знам защо сте останал с такова впечатление?!?@учител - интересно как ще организирате вземането на по-мащабно и сложно решение с разговори по телефона. Идеята на текста е, че трябва да се формират родителски общности, което помага на учителя, но е много ценно и за децата. Жалко, че го намирате за изгубена кауза.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
ученик ( преди 11 години )
Поредната статия, насочена срещу учителя...автора нека се замисли и да погледне нещата и под друг ъгъл. Общуването между родител-учител-дете е много важна, но знаете ли колко трудно е да комуникираш с родител, който няма уважението към институцията училище, а камо ли към даден учител.. Важно е и родителя да се интересува и да търси учителя, все пак учителя преподава на не един ученик, а детето ви е 1 или 2
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
учител ( преди 11 години )
Що за отживелици!В училището,където работя,всеки класен р-л има мобилен телефон,с удобен план и съответните включени безплатни минути към всички мрежи.Дори и само да закъснее едно дете,веднага звъним на родителя,а за отсъствия и по-сериозни провинения какво остава!Ако родителят благоволи да си вдигне телефона-бива информиран веднага.Съответно в определен часови пояс-12-14часа например,всеки родител може да информира класния за евентуално заболяване или нещо друго.При молба от друг преподавател-също звъни класния.Всякакъв вид родителски срещи,индиректно интернет общуване и други подобни са изгубена кауза.От тях отдавна няма нужда!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар