Сдвоените часове в училище са изключително добра практика, но по незнайни причини в много училища, все още неприлагана.
Предимствата на сдвоените часове (в модул от по два часа):
Децата се концентрират върху конкретния предмет. Иначе се губи време за проверка на кои ученици са в час, проверка на домашното, време за усмиряване на класа и за други организационни въпроси, изпитва се по някой и набързо се предава материалът. Остава кой разбрал, кой не доразбрал да си го усвоява сам.
Учителят е по-спокоен да си предаде материала, да провери как го усвояват учениците, да направят примери в клас. С една дума децата спокойно могат да усвоят урока в клас. Учителят още в клас да види разбират ли децата онова, което им се преподава, усвояват ли го и на какво трябва да се наблегне повече и въз основа на това да се даде домашната работа. А най-добре всичко да се усвоява в час и да се спасим най-накрая от тези безкрайни домашни.
Децата по-лесно усвояват материала, по-добре го запомнят и по-лесно си подготвят домашните за другия ден. Едно е да пишеш домашни по четири-пет различни предмета, съвсем друго по два, нали?
Вярно, че домашните не ги пишем ние възрастните, така че тези, които правят учебниците може да смятат, че и „100 тояги са малко за магарето“, но в случая става дума за нашите деца и мисля, че родителите не трябва да са безразлични относно натоварването и обучението на собствените им деца.
Как е в училището на вашите деца?
Прочетете още: