Музика и физическо само със зачита се

21.09.2011г. / 09 28ч.
Вергиния Генова
Музика и физическо само със зачита се

Години наред недоумявам защо продължават поколение след поколение да тормозят с оценки децата дори по такива предмети като рисуване, физическо възпитание и музика.
За да си добър и отличник в една от тези сфери трябва да имаш ярко изявен талант. Но какво правят онези, които за беда нямат талант в конкретната област – свиват се по чиновете да не ги накарат да пеят и накрая получават такива комплекси, че когато пораснат никога не искат да отидат на караоке? Или които са по-пълни и колкото и да тичат не могат да покрият норматива по физическо възпитание?

Бях потресена, когато учителката по пеене в столично училище ми заяви, че можещите да пеят били в актовата зала за тържества, а на другите оценката по пеене се формирала и от поведението. Значи основно в клас пеят изявените, а когато на другите им доскучава да бъдат пренебрегвани получават двойки? Странен начин да се възпитава любов към музиката и да се формира някаква музикална култура!

После защо поколение след поколение българите нямат отношение към изкуството и спорта.
Не сте ли се замисляли, че голяма част от децата са отблъснати по някакъв начин в детството си. И тук не е важна само ролята на родителите. Важно е и отношението в училище, защото ако постоянно там насаждат комплекси за това как детето не може да рисува, не може да пее или да скача, естествено, че то ще избягва да се занимава с такива дейности, които му носят неприятни емоции.

Безумие е на дете в малките класове да поставиш за годината по такъв творчески предмет тройка или четворка. Но още по възмутителното е, че някои учители явно смятат това за педагогическа мярка, за нещо съвсем нормално, че даже и възпитателно.

В голяма част от училищата децата са осакатявани по тези така приятни и развиващи сетивата предмети, още повече, че учителите използват тези предмети, за да си допълват хонорара от часове и често този, който води физическото например може въобще да не е квалифициран за това. Смятам, че е крайно време това безумие да се спре и тези предмети да са без оценки (само със зачита се), а в по-големите класове дори и факултативни (по желание).

Безкрайно по-полезно ще бъде в часовете по музика да се канят различни педагози (китара, флейта, барабани), които да обяснят за инструментите, за това каква музика може да се свири с тях и как, да дадат на децата да опитат и защо не да запалят много от тях да посещават часове по този инструмент и може би да открият и някой велик талант.
Същото би могло да се направи и с различните спортни дисциплини или приложни изкуства.

Толкова много дарби има в училищата, а онова което ние като общество и в частност остарялата училищна система прави е да ругаем децата, да ги депресираме и отчайваме, затова към седми клас голяма част от тях не знаят защо са на този свят, нямат амбиции, смятат, че нямат никакви способности и таланти и започват да се чувстват аутсайдери.

Прочетете още:

Коментирай
0 rate up comment 0 rate down comment
Петя К. ( преди 12 години )
Как да няма супер е гадно да имаш 3 :( по каквото и да е:(
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Ивета ( преди 12 години )
Никога не са ме карали да пея пред останалите, нито да треса кълки в тръс.Да, покривахме нормативи-яко занижени, само действително затлъстяло дете не би покрило.Към днешна дата и децата ми не страдат , пък аз се радвам, че имат такива часове и оценки.Никой не държи да са отличници по рисуване или физическо в крайна сметка, но оценката се пише не за виртуозност.Явно преподавателите ви не са били адекватни, нищо им няма иначе на оценките по тези предмети.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Леле ( преди 12 години )
Наистина ли, не може да има цял клас отличници по какъвто и да е предмет? Е, това не е ли дискриминация - ако са се събрали все умни математици, или все добри певци? Това с оценките е много сбъркано. Отврат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Мери ( преди 12 години )
Поздравления за статията! Имаше такъв период, когато се пишеше само "Зачита се" но поради превишените права на учениците и безпричинните отсъствия отново се въведоха оценки. А директори и инспектори правят забележки на учителите, че не може целия клас да има отличен по тези предмети. Както по математика например има 2 и 3, така и по тези предмети трябва да има разлика в успеха. Много често се оставят ученици от 11, 12 клас на изпит по физическо заради отсъствия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Катя Р. ( преди 12 години )
И аз не обичам да ходя с приятели на караоке, защото и на мен ми казваха, че не мога да пея в училище. После само си отварях устата, а вече въобще и под душа не пея.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
MS ( преди 12 години )
Аз съм ЗА!Бях в математическа гимназия, учене, олимпиади ....И знаете ли кога не спях - когато имах физическо!Защото ни караха да тичаме по шорти и тениски около училището и шофьорите ни подсвиркваха....Изпитвах и *** от кози, коне, успоредки не че не си чупеха ръцете мои съученици! А гонехме и оценки за кандидатстване!БЕЗУМИЕ което наистина ме травмира, а не бях дебела - 172, 55кг
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Ася ( преди 12 години )
Наистина много добре казано, защото децата с изключителни заложби отиват да учат в специализирани училища, където се набляга или на пеенето, или на рисуването или на спорта. В останалите училища тези предмети трябва да бъдат за разтоварване, а не за допълнително натоварване на децата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Евдокия ( преди 12 години )
Напълно Ви подкрепям.Аз имам и до днес комплекси от часовете по музика, защото пеех фалшиво.Поздравявам Ви за статиятаС уважение:Е.Досева
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
0 rate up comment 0 rate down comment
Милена ( преди 12 години )