Снимка: Reuters
Музиката е не само удоволствие, което повечето хора си доставят със слушането й. Тя е и терапия. Музикалното обучение предизвиква нови процеси в мозъка, откриха учени. Тези процеси могат да повлияят на творческия процес и ученето.
Проучванията показват, че интензивното музикално обучение се отразява на структурата и функцията на различните зони на мозъка. На това как те комуникират по време на създаването на музика и на начина, по който мозъкът на човек интерпретира и интегрира сетивната информация.
Тези последни резултати са били представени на форума Neuroscience 2013 г в САЩ. Според учените това показва нови плюсове на музикалното обучение и може да бъде определено като алтернативен инструмент в областта на медицината. Освен това учените смятат, че свиренето на музикален инструмент може да подобри редица заболявания свързани с когнитивните функции.
Това означава, че музиката в бъдеще ще има много по-голямо значение в тази област, отколкото е имала до този момент. Друго любопитно откритие, което учените са направили е това, че възрастта, на която човек започва музикалното си обучение засяга мозъчната анатомия в по-късен етап. Според специалистите най-добре е децата да започнат да се обучават музикално преди навършване на седемгодишна възраст.
Ранните занимания с музика са свързани с невронните съзрявания в областите на мозъка, които са отговорни за езика и изпълнителната функция в по-зряла възраст. По-малките деца имат по-голям шанс за потенциална положителна промяна на мозъчните функции.