„Сложи си обица на ухото! Нека заедно спрем домашното насилие!“

По данни на „Алианс за защита срещу домашното насилие“ има увеличаване на жертвите на домашно насилие в България

08.07.2014г. / 16 37ч.
Аз жената
Лицата на кампанията Деси Бакърджиева и Орлин Павлов. Снимка: Avon

Лицата на кампанията Деси Бакърджиева и Орлин Павлов. Снимка: Avon

На специална пресконференция в столичния клуб „Ялта“ Avon България даде старт на тазгодишното издание на благотворителната кампания „Говори открито срещу домашното насилие“, чийто медиен партньор е Az-jenata.bg.

Инициативата залага на смела и откровено стряскаща визия, с която компанията се стреми да шокира и привлече внимание към проблема. Посланието на кампанията „Сложи си обица на ухото! Нека заедно спрем домашното насилие!“ призовава обществото да покаже непримиримост към проявите на насилие и да говори открито за тях.

Новият благотворителен продукт – обици „Нови възможности за жените“, са в центъра на кампанията, подкрепяна от Деси Бакърджиева, Теодора Духовникова, Мона Недева, Орлин Павлов и Калин Врачански.

Набраните средства от кампанията през 2014 г. ще бъдат дарени на партньора на „Говори открито“ – „Алианс за защита срещу домашното насилие“.

Посланикът на кампанията тази година – Деси Бакърджиева – засне специална фотосесия, в която показва истинското лице на домашното насилие. Новата й роля на жертва в рамките на „Говори открито срещу домашното насилие“ цели да провокира обществото и да извади на показ действителността, с която се сблъсква една на всеки четири българки.

„Действителността е шокираща и ако трябва и ние да бъдем шокиращи, за да я променим – готови сме да го направим. Време е всички да си сложим обица на ухото и да разберем, че само с обединени сили можем да сложим край на домашното насилие. Обществото трябва да се обедини срещу проблема и да работи дългосрочно и последователно за разрешаването му. Тази година всички набрани средства ще бъдат дарени на кризисен център за жени и деца пострадали от домашно насилие в Димитровград“, коментира Деница Желязкова, мениджър PR и реклама на Avon за регион Балкани.

Председателят на Алианса г-жа Геновева Тишева на свой ред сподели най-новите тревожни данни, с които организацията разполага – тенденцията в Европа показва, че вече всяка трета жена е жертва на тормоз – или 33% от жените над 15-годишна възраст. В България този процент засега все още е 23%, като според специалистите стойностите са по-ниски, защото малко хора са готови да го признаят и да потърсят помощ. От друга страна 29% от жените в България в детството си са преживели поне една от трите форми на насилие – физическо, сексуално или психологическо. Има ясно изразена тенденция за упражняване на по-тежки форми на насилие, а също така и насилие срещу деца, насилие срещу възрастни хора от техни деца – все тенденции, проявили се от миналата година насам.

Като част от кампанията в средата на юли на Facebook страницата на Avon България facebook.com/avonbulgaria ще стартира и дигитална апликация. С нея компанията призовава всеки да се включи в инициативата, като сподели своя снимка с благотворителния продукт и покани приятелите си да направят същото.

За да подкрепите кампанията, поръчайте благотворителен продукт от синята серия на Avon. 100% от приходите от продажбата отиват във фонд, с който компанията подпомага центрове на „Алианс за защита срещу домашното насилие“. От 2011 г. досега с финансовата помощ на Avon са осигурени близо 1000 безплатни социално-психологически и юридически консултации за жертви на домашно насилие.

Коментирай