Tова е писмено детско съчинение, което се съхранява в Педагогическия
музей в Париж.
Темата му е да се опише птица или бозайник.
"Птицата, за която ще пиша, е бухълът. Бухълът не се вижда денем, а
нощем е по-сляп и от къртица. Не знам нищо особено за бухъла, затова ще
продължа с друго животно, което си избирам - кравата.
Кравата е бозайник. Има шест страни: лява, дясна, горна и долна. В
задната страна има опашка, от която виси четка. С тази четка се гонят
мухите, за да не падат в млякото. Главата служи да излизат рога от нея
и, освен това, защото устата трябва да стои някъде. Рогата са за да се
бие с тях.
От долната страна е млякото.
Оборудвана е така, че да може да се дои. Когато я доят, идва млякото и
вече не спира.
Как го прави това? Никога не съм го разбирал, но то тече с още по-голямо
изобилие.
Мъжът на кравата е бикът. Бикът не е бозайник. Кравата не яде много, но
онова, което изяжда, го яде на два пъти и така има достатъчно. Когато е
гладна, мучи, а когато не казва нищо, значи, че вътре е пълна с трева.
Краката й стигат до земята.
Кравите имат много развито обоняние, поради което можеш да ги подушиш от
много далече. И заради това въздухът в полето е толкова чист."