Децата са доста по-креативни от нас и често ни изненадват с различните си хрумвания и изказвания. Но когато става дума за нещо общественозначимо и важно, те се нуждаят от пример, който да следват. Имат нужда да им бъде показано и обяснено защо дадено нещо е вредно или полезно за тях и обществото. Екопак България дава гласност на проблема с обема и обработката на отпадъци от опаковки, което е жизненоважно за бъдещето на околната среда, в която живеем ние и нашите деца.
Екопак България цели именно най-малките граждани да бъдат най-отговорните в бъдеще, като им предлага образователни материали, създава игри и кампании и неслучайно контейнерите имат вид на симпатични маскоти.
Към инициативата на Екопак България се присъединяват не само граждани и общини, но и брандове, които имат огромна база от млада аудитория, на която да изпратят това ценно послание. Такива са POMBAR – брандът снаксове, любими на деца и възрастни, който оказва подкрепа за пореден път на Екопак България в образователната част.
POMBAR успява да популяризира инициативата на Екопак България на място, където посланията са най-чути – в социалните мрежи. Там децата следят и се ангажират с всички неща, които публикува. Затова брандът използва тази възможност, за да сподели поредица от постове, посветени на рециклирането на отпадъци на facebook страницата си.
Главна роля имаше неговия маскот – Мечо, който показва на децата как да рециклират отпадъците – в кои контейнери да се изхвърлят и защо това е важно. Пита родителите какъв пример дават те на своите деца в опазването на околната среда и какви екологични навици са придобили децата им. Прави впечатление, че хората се ангажират добре с това съдържание и още по-важно – осъзнават ценността на темата и разпознават кой контейнер за какъв отпадък от опаковка се използва.
POMBAR надгражда инициативата си, като излиза извън онлайн игрите и се включва заедно с Екопак България в едно събитие за деца, на което наред с игрите, Мечо ще продължи да обучава децата как да изхвърлят разделно отпадъците. Това е събитието „Детска Игриада“, на което децата участват в различни състезания, получават награди, но и имат възможност да научават полезна информация за света, в който живеят.
POMBAR и Екопак България използват тази възможност, за да им покажат под формата на игра как да използват контейнерчетата за разделно събиране, а за добре справилите се, има вкусни награди.
Това партньорство още веднъж показва, че Екопак България е на прав път в посланието си да бъдем ЗАЕДНО в тази благородна инициатива, защото само обединявайки усилия, успяваме да достигнем до хората и да им изпратим ценното послание за един по-зелен свят за нашите деца.