Снимка: Дориян Тодоров
В началото на учебната година Fibank (Първа инвестиционна банка) и Mastercard представят своя нов съвместен проект – дигитална платформа за игра между родители и деца Ninjiro (Нинджиро), която развива финансовата грамотност и насърчава социалната отговорност.
Ninjiro е приложение във Viber среда, което осигурява забавна онлайн комуникация между родители и деца, задаване на задачи и цели, отчет на постиженията на детето и възнаграждаване с платежни точки за селекция от ваучери. Малчуганите над 7 години вече има как лесно и бързо да получават дигитално „заплащане“ за изпълнението на поставени от родителя и да избират сами в какво да инвестират изкараните средства през приложението.
С Ninjiro изпълнението на задачи е интересно и забавно. Проучванията показват, че в България Viber е най-използваната среда за комуникация родител-дете и именно поради тази причина приложението е изградено там. Ninjiro улеснява и създава полезни навици в семейството.
Платформата е уникална и с елемента на социална отговорност – за първи път натрупаните точки от детето не само могат да послужат за реално закупуване на ваучер от Ozone и eMAG, но и да бъдат инвестирани в различни каузи – засаждане на дърво и подкрепа на пчелен кошер чрез платформата Istinski med. По този начин Ninjiro отговаря на изискванията на новата ера на социален активизъм, очакван от младите потребители. Родените след бума на дигитализацията (т. нар. digital natives), изискват от компаниите реални ангажименти и действия – 77% от тях вярват, че световните марки имат по-голям потенциал да осъществят позитивна промяна от правителствата, а 84% смятат, че само отговорните компании трябва да реализират печалба. Социалният активизъм е „следващото голямо нещо“ – вече преминаваме от „ерата на корпоративната отговорност“ и даренията към „ерата на устойчивостта“, в която дигиталните иновации са длъжни да решат и улеснят човека в реална негова ситуация.
Името Ninjiro е избрано специално, за да отговаря на целта си – в превод от японски означава „възлагам на друг човек да изпълни задача“.
„Ролята на мулти инфраструктурна компания като Mastercard е да гледа напред в бъдещето и да разработва иновации, които в един момент ще станат незаменима част от ежедневието на хората. Ние инвестираме в разработки и внедряване на по-бързо, по-лесно и по-удобно самообслужване в различни ситуации, възможно благодарение на картовите плащания, дигиталната идентичност, киберсигурността. В големите супермаркети в София вече има каси на самообслужване, където децата помагат на родителите си да свикнат да се самотаксуват, просто защото за тях това е интуитивно и очаквано. С Ninjiro родителите пък имат възможност да помогнат на децата си да си поставят цели, да спазват обещанията си и да изкарват платежни точки по забавен начин, които не само да инвестират в предмети, но и да направят нещо добро“, сподели Ваня Манова, Регионален мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово.
„Грижата за изграждане на финансова култура в ранна възраст е постоянен приоритет за Fibank. През годините предложихме дебитни карти за деца и тийнейджъри, получили изключително положителни отзиви от тях и родителите им. Надградихме техните възможности, като запазихме високата им сигурност и атрактивни условия“, посочи г-н Никола Бакалов, Главен изпълнителен директор и Председател на Управителния съвет на Първа инвестиционна банка.
Партньори на проекта са Rakuten Viber, RoboLabs, DigitalKidZ и Асоциация Родители.
Клиентите на Fibank могат да се възползват и от новата промоция BackToSchool: към всяка издадена детска или тийн дебитна карта Mastercard, получават като подарък аксесоар за плащане и възможност за участие за следните награди – всяка седмица 10 безжични слушалки, а в края на кампанията петима ще грабнат смарт часовник с paywatch функция. Промоцията продължава до 9 октомври 2022 г.
Снимки: Дориян Тодоров