Днес в Столична библиотека се проведе заключителното събитие от кампанията “Децата безопасно в Интернет” 2008-2009, организирана от Майкрософт България, Az-deteto.com и Евроком Кабел. В събитието под надслов “Урок за родители” взеха участие 10-те деца, предложили най-интересните правила за родители. Те, заедно с още над 1000 деца изпращаха своите правила в продължение на 6 месеца на детския сайт Az-Deteto.com, за това какво трябва да правят техните родители, за да ги предпазват по-ефективно от опасностите в Интернет. Избраните 10 правила бяха издадени в специална брошура – Наръчник за деца и родители.
Събитието бе открито от Огнян Киряков, генерален директор на Майкрософт България, Жюстин Томс, издател на Az-deteto.com и Параскева Руменова, мениджър маркетингови комуникации и проучвания на Евроком. Те припомниха целите и фокуса на кампанията за периода 2008-2009 и обобщиха резултатите от нея.
Лицата на кампанията, популярните водещи на сутрешното шоу “Стартер” по БГ Радио – Симо и Богдана, представиха децата-победители и правилата, с които са спечелили. Родителите разказаха какво са научили и колко полезен е бил за тях този урок.
Своите познания по темата и как те предпазват своите деца от опасностите в мрежата споделиха и бащите Искрен Пецов от Латинопартизани и Иван Матев, по-известен като Супер Любо.
За своята креативност 10-те деца получиха дигитални фотоапарати.
Посланията на тазгодишната кампания “Децата безопасно в Интернет” достигнаха до над 800 000 деца и техните родители от цялата страна. Над 1000 деца дадоха своите предложения в конкурса “Урок за родители”. Изключително успешни бяха проведените в Пловдив и Плевен кръгли маси, със съдействието на кметовете на общините. Плакати и филми с правилата за безопасно сърфиране в мрежата бяха разпространени във всички училища в страната.
На международния ден за безопасен Интернет, 12 февруари 2009 г., бе проведена кръгла маса в София, която протече под формата на дискусия с две работни групи – деца и родители. Резултатите и препоръките бяха включени в Наръчника за деца и родители.
Кампанията е оценена като изключително успешна и постигнатите резултати дават увереност на организаторите да продължат активностите и през следващата година..
Кампанията “Децата безопасно в Интернет” се осъществява със съдействието на Министерство на образованието и науката, Държавна агенция за закрила на детето, Държавна агенция за информационни технологии и съобщения и Обществен съвет за безопасен Интернет.