„Да си възпитаник на тази институция означава да градиш себе си като образован човек, който умее да разбира и има куража да развива света около себе си чрез знанието и творческите си способности.” Р. Карагьозова, съосновател и директор
Родният език и английският вървят ръка за ръка в началната училищна степен. Втори чужд език може да се изучава от III клас под формата на занимание по интереси. Програмата е обогатена с приказки за изкуството, театър, разнообразие от занимания с изящно и приложно изкуство, музика и спорт. Целодневната организация на учебния ден до VII клас включително позволява балансирано разнообразие от дейности в седмичното разписание, които насърчават смислени междупредметни връзки и здравословен ритъм в живота на учениците. Добрият образователен и възпитателен заряд водят до отлични резултати на олимпиади, състезания и конкурси, висока конкурентност на завършващите VII клас и впечатляваща реализация на завършилите XII клас, както в български, така и в чуждестранни университети.
И ако това може да се сподели за всяко добро българско училище, за «Рьорих» можем да добавим още няколко допълнителни щрихи:
Програма за интегрирано обучение на деца със специфични образователни потребности
Във всеки клас от I до VII може да се обучава едно дете със специални образователни потребности. Екип от специални педагози, логопед и психолог се грижат за балансираната схема на обучение и интеграцията на първите четири деца в програмата. Нивото на толерантност към индивидуалните различия е много високо и далеч надскача обществената нагласа, която е повече декларативна, отколкото действена.
Годишна стипендия за успех и принос към училищния живот, учредена на името на другия основател на училището, Диана Йорданова, послучай 10-годишния юбилей на училището. За стипендията в размер на 1000 евро се състезават с учебните си резултати и постиженията си учениците от пети до единадесети клас.
Музикален салон „Рьорих”
Годишно концертно издание на възпитаниците на училището заедно с гостуващи млади или вече утвърдени на музикалната сцена изпълнители. Последното издание на 10 май 2009 отново събра средства за стипендия на студент от НМА. Стипендията е учредена през 2008 година, а първият стипендиант вече е факт.
Дискусионен форум
Темата се предлага от учениците, а за участие се канят видни и интересни обществени фигури. От 2005г. Форумът се провежда съвместно с Българската асоциация на частните училища. На 25 март т.г., поредното издание на Форума в Пресклуб БТА привлече вниманието към актуалната тема: „Средното образование в България – ефективност и конкурентноспособност на изхода”.
Споменатите инициативи са само част от модела, който превръща училището в реален двигател на ангажираност у учениците, не чрез дидактическо упражнение, а чрез реално житейско действие. И тогава вместо да възпитаваш чрез рестрикции, мотивираш чрез отговорности и творчество.
Перифразиран, въпросът за ценностите в един образователен модел може да звучи и така: По-различен ли е светът, в който живеем, поради това, че училище като „Рьорих” съществува? Категорично да, за хората, които са го разпознали. А техният брой расте, постепенно, но стабилно, защото все повече хора разбират и подкрепят разликата, която то създава днес.
Адрес:
ул. Камен дел No 4A
гр. София кв. Драгалевци
Телефон:(02)967 5010
http://roerich-school.org/school/
*Заглавие на разказ от сборника на Ъпдайк “Задачи”
Снимка:
Брюксел: докосване до историята и изкуството,
наши ученици след успешен партньорски проект с
лицея „Мишел Роданж” в Люксембург