На 3-ти ноември, с пресконференция в сградата на Български Червен Кръст, беше даден стартът на националната благотворителна кампания “Избери мляко със знака на БЧК – нахрани дете”, организирана от БЧК и Фондация “С грижа за здравето”. Целта на кампанията е да се осигури топъл обяд и чаша мляко за деца от социално слаби семейства, сираци и полусираци, безпризорни и деца от социални институции всеки делничен ден през учебната 2009/2010 г.
На събитието присъстваха представители на Български Червен Кръст, Обединена Млечна Компания, поп звездите Galia, Лилана и Десислава, както и “лицето” на кампанията – малката Лени.
Д-р София Стоименова, генерален директор на БЧК, запозна присъстващите с програмата “Топъл обяд” на БЧК. Тя сподели, че вече пета година Партньорската мрежа за благотворителност на БЧК работи по програма “Топъл обяд” като до момента близо 3 000 малчугани в цялата страна са получили безплатна храна в трапезариите на БЧК.
Госпожа Лъчезара Паскалева, представител на Фондация “С грижа за здравето” и бранд мениджър в Обединена Млечна Компания, представи инициативата “Избери мляко със знака на БЧК – нахрани дете”. Това е третата национална инициатива на фондацията, в рамките на която ще бъдат дарени над 360 000 чаши мляко на български деца в нужда. По този начин Фондацията и ОМК ще станат един от най-значимите спомоществователи на програмата “Топъл обяд”. Госпожа Паскалева изрази увереност, че българското общество ще откликне на апела на БЧК и в рамките на един месец, чрез покупката на мляко с марка Верея, ще се съберат над 70 тона мляко за децата в нужда (за всеки 4 закупени кутии мляко фондация “С грижа за здравето” ще дари по 1 чаша мляко на БЧК). “Ако се съди по съпричастността на медии, продуценти и шоу бизнес ние ще достигнем планираното количество и много по-рано”, каза госпожа Паскалева и добави “Именно в трудни времена е момента, когато българските компании трябва да покажат отговорност към българското общество.”
Поп звездите Galia (Почетен посланик към Фонда за населението при ООН), Лилана и Десислава споделиха мотивите си да подкрепят благотворителната инициатива. В рамките на инициативата трите звезди ще раздават автографи “на живо” в 3 столични магазина, на всеки, който си закупи мляко със знака на БЧК.
Организаторите представиха и малката Лени – “лице” на кампанията. Тя сподели, че се радва да помогне на деца, които нямат възможност да получат ежедневно, както храна, така и обич от близките си. Лени отправи и своя апел към хората да участват в инициативата и по този начин да помогнат на стотици деца.
* * *
Семеен обяд намалява агресията
Позволени и забранени закуски в училище