Истинската причина портокалите да се продават в червена мрежа

Забелязали ли сте?

07.06.2018г. / 10 23ч.
Илияна Николова
Снимка: istock

Снимка: istock

Няма нищо по-апетитно от наситено оранжев портокал, който ви примамва от щанда с плодовете. Добре узрелият портокал предполага сладък, наситен вкус и цяла палитра от витамини и полезни вещества.

Вероятно сте забелязали, че портокалите в търговската мрежа се продават само в червени найлонови мрежи, но не сте се запитали защо това е така.

Любопитни факти за хълцането

Оказва се, че това е широко разпространен търговски трик, който прави портокалите по-апетитни. Как? 

Много просто. Червеното на фона на плодовете в мрежата кара портокалите да изглеждат още по-наситено оранжеви и зрели. Това повишава вероятността купувачът да се вгледа в тях и да пожелае да си купи.

Червеният цвят на мрежичката създава оптична илюзия, която кара оранжевият цвят да се възприема от човешкото око като по-тъмен и наситен.

Изследванията показват, че този прост трик работи. Ето защо по цял свят портокалите се продават в червена мрежичка.

Същото важи за мандарините, грейпфрутите и други оранжеви цитрусови плодове.

Неочаквани факти за самотата

Лимоните пък се продават в бели или светлозелени мрежи, които също оптично и илюзорно подчертават жълтия им цвят.

Имайте предвид този търговски трик, който е международно наложен от производителите и търговците, както и управителите на големи вериги супермаркети, които имат за цел да подтикнат клиента да напълни кошницата си с продукти.

Вглеждайте се добре в цвета на плодовете и зеленчуците, които купувате. Опитайте се да различите натуралния им нюанс без да се влияете от цвета на опаковката. Така ще можете да прецените по-ясно дали плодът е добре узрял или не.

Коментирай