Социално отговорният бизнес

01.03.2007г. / 00 38ч.
Аз жената
Социално отговорният бизнес

По инициатива на UNDP днес в София се проведе среща на тема Корпоративната социална отговорност (КСО). Боряна Димитрова от Алфа рисърч представи данни от наскоро проведено проучване за отношението на бизнеса към КСО. над 70% от чуждите и големите фирми у нас заделят средства в полза на обществото.

Корпоративна социална отговорност е термин, широко навлязъл в съвременните бизнес практики и в анализите, посветени на различни аспекти от фирмената култура, обучение и развитие. Въпреки това, съвсем не може да се твърди, че съществува единно разбиране за съдържанието на понятието, за пълния набор от дейности, които включва и за стриктното разграничение между социална отговорност, дарителство и спонсорство сред българския бизнес.

Какво е разбирането, нагласата, опитът, пропуските, и предизвикателствата при прилагането на социално отговорни практики от бизнеса в България, са въпросите, по които представителите на 120 средни и големи компании споделят своя опит и практики в първото национално проучване на тема “Корпоративната социална отговорност в българския контекст”. Изследването е реализирано от. Агенция Алфа Рисърч по поръчка на инициативата “Глобален договор” на ООН и Фондация “Помощ за благотворителността в България” през месец октомври 2006 г.

ОСНОВНИ ИЗВОДИ
От ограничени по обхват, хаотични по насоченост и разпокъсани по форма, дарителството и социално отговорните практики започват, макар и бавно, да се превръщат в “по-видима”, структурирана и привличаща вниманието на бизнеса и обществеността сфера на дейност. Основните предпоставки за това са позитивното икономическо развитие, продължаващото навлизане на големи чужди компании с професионален мениджмънт и управление на корпоративния имидж, укрепване капацитета на част от неправителствения сектор, който е в състояние да оказва по-активна подкрепа на бизнеса.

ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВА
Голяма част от фирмите не правят съществено разграничение между дарителство, спонсорство и социално-отговорни дейности.

Безспорен фаворит в приоритетите за осъществяване на дарителство и дейности в полза на обществото са децата в институции (над 52%), следвани от служителите на фирмата (44%) и хората с увреждания (32%) и 19% за деца и млади хора.

“Ние чакаме бебе” – информация за бременността

Коментирай