За каква професия мечтаехте като дете?
Като дете мечтаех да стана адвокат и да помагам на неправилно обвинените хора. Но след отчаяните ми и упорски опити да променя нещата например в училище, установих, че всъщност системата е порочна, не е достатъчно само да имаш желание и лично възмущение, защо нещата не се случват по най-правилния и добрия начин. Това бяха размислите ми в пубертета. Въпреки, че винаги съм мислела, че ще се занимавам с изкуство – от малка рисувах. И с това продължих да се занимавам до момента, в който разбрах, че в България е не само трудно, а почти невъзможно да се занимаваш честно, не комерсиално и професионално с изкуство.
Какви са професионалните Ви амбиции днес?
Днес с течение на времето, обстоятелствата и приятелите / много важна част за моето професионално развитие / се занимавам с маркетинг, по конкретно с комуникации. Харесва ми, мисля че се справям добре и смятам да продължа да се развивам в тази област. Амбиции – да имам работа, в която вярвам, която ми е интересна и поддържа ежедневно моето неспирно любопитство.
Работите в областта на маркетинга и ПР-а. Коя е или кои са любимите Ви кампании, по които сте работила?
Любимите ми кампании са - тази, по която работя от около няколко месеца – In an Absolut world, въпреки че тя в момента се развива и тепърва предстои кулминацията по нейното разгръщане. Макар и липсата на дистанция на времето, това е една изключително различна / от кампаниите на Absolut Vodka / и многопластова кампания. Тя не презентира бутилката водка, а обръща погледа към почитателите и консуматорите на Absolut, като ги приканва да споделят своите мисли, чувства и мечти за един по-Аbsolut-ен свят. Интересна е и с това, че вече не се използват само стандартните канали за комуникация – преса, радио, бордове, промоции и т.н., а се дава възможност и се разчита, и то в голяма степен, на он лайн маркетинга и т.нар. партизански маркетинг.
Absolut беше първият международен, глобален бранд, който има официален блог на локално ниво - тук в България. С помощта на ABC & Communication
мога да отбележа, че онлайн частта по тази кампания изпълнява напълно целите си – а именно да повдигне дискусия за нещата от живота, за Абсолютния свят.Това може да се провери и види на www.absolutworld-bg.com.
Второто любопитно и различно в тази кампания, е че тук в България, почитателите на Absolut ще имат възможността за първи път да видят тв клип към кампанията, излъчен по националните и ефирни телевизии.
Другата любима моя кампания, към която имам специално отношение, е кампанията по въвеждането на нов вид спешна контрацепция – Escapelle.
Интересна е с това, че освен трудното начало като въвеждане на продукта, активности за постигане познаваемост на марката имаше и един много личен, чисто женски елемент на съпричастие. А това е социалния ангажимент, който има този продукт към всички млади жени. Моята работа в този проект включваше организиране и менажиране на активностите за популяризиране на продукта, а именно т.нар. промоции.Трябваше да обучим няколко момичета, така че наистина да повярват в смисъла и важността на този вид контрацепция за съвременните жени. Да усетят, че имат мисия, мисия, която има жизненоважната цел да създаде информираност в колкото се може повече млади жени и девойки в детеродна възраст за възможностите на т.нар. ВackUp контрацепция – за необходимостта от такъв продукт, за неговата правилна употреба, за възможността да спаси жената от рисковете на оперативна намеса.
Продуктът вече е със сериозни позиции на пазара и според класацията на Капитал Лайт – ”23 нещата, които са променили живота на българките през последните двайсет години” – Escapelle държи 12 позиция. Надявам се, че частта от кампанията на този продукт, за която отговарях, наред с останалите канали за комуникация е допринесла към успеха му.
А за кой бренд или продукт мечтаете да работите?
Нямам конкретен фаворит. Важно е да ме въвлече в идеята си, да ме накара да повярвам в него. Ако това като усещане го има и работата ще е интересна и ефективна.
Какви са основните предизвикателства на работата Ви?
ПР – това с което се занимавам в момента е много интересена и важна част от комуникационния микс за всеки бранд и/или продукт, изискваща познания в различни области на маркетинга. Хубавото в условията на агенцията, в която работя тази длъжност е че пр-ът тук е неизменна част от интегрираните комуникации за конкретния бранд, който се разработва. Не се прави самостоятелно, а е винаги свързан с други части от кампанията – например он трейд, оф трейд, ATL и т.н. Това има и своите минуси, защото понякога ПР активностите са епизодични, не са част от дългосрочна и добре обмислена ПР стратегия. В повечето случай това е въпрос на желание на клиента. И точно тук идва предизвикателството да отстояваш и защитаваш идеите си, работата си, да поддържаш ежедневно нивото си и никога да не се задоволяваш с постигнатото.
Работата Ви е много креативна, изисква нови и нови идеи всеки ден. Как се справяте с това?
Креативността не е нещо, което имаш възможност да придобиеш или да научиш. Или го имаш или не. Аз не бих казала, че винаги съм креативна, а че работя в добър екип, които дава възможност всеки от агенцията да изкаже своето мнение. Когато се събираме за такива срещи, примерно когато сме получили бриф и трябва да отговорим с някакви идеи, се събираме цялата фирма, без значение кой е мениджър, кои асистент или друга позиция. Мислим и правим нещата заeдно. Така че когато имаш подкрепата на колегите не е толкова трудно.
Да, наистина понякога се чувстваш изчерпан. Лично за мен спасението е пътуването. Когато пътувам, дори и само в България, се успокоявам и зареждам изключително много.
Как преминава един Ваш ден?
Моят ден започва със целувка за събуждане от мен към дъщеря ми или обратното, След това продължава със силно кафе и приготвяне на две дами за успешен ден, което сами се досещате,че е доста трудно. Младите госпожици в днешно време от доста ранна възраст започват да имат претенции за тоалета, прическата и т.н.
Когато вече съм в офиса първото нещо, което правя е да прегледам ежедневната преса, да си направя обичайния за един ПР специалист, мониторинг. Продължава с комуникиране с клиентите, с отделите във фирмата, срещи, с медии, колеги,партньори. Най-обикновен работен ден. Разбира се не винаги е спокойно, често сроковете ни притискат, клиентите изискват, но със спокоен тон и добра организация няма невъзможни неща.
Работите усилено, а имате и малка дъщеричка. Как съчетавате професионалните и личните ангажименти?
Както споменах по-горе въпрос на добра организация. Ако успееш да приоритизираш нещата си правилно всичко е възможно. Защото няма на света професионален успех, работа или нещо друго, което да може да замени прегръдката и усмивката на дъщеря ми. Поне при мен е така.
Геройство ли е да си жена в днешно време?
Факт е, че жените са по-натоварени с ежедневни задължения, отколкото мъжете. Но смятам, че за една жена, която е качествен човек, професионалист в областта, в която работи понякога е доста по-трудно отколкото, на един мъж. Наблюдавам действителността и хората покрай мен и установяват, че голяма част от амбицираните работещи жени, притиснати от ежедневните си служебни задължение, започват да губят или подтискат женствеността си. А няма нищо по-хубаво от това жената да е нежна, красива, мила, добра, да създава уют на хората около себе и, на семейството си. В този смисъл може би наистина е геройство за една съвременна работеща дама да успее да съхрани женствеността си.
А имала ли сте трудни моменти, произтичащи именно от това, че сте жена?
По принцип професионалиста си е професионалист независимо какъв пол е. В работата си съм била пренебрегвана, но заради протекции към други хора, не защото съм жена. В личен план – да имала съм трудни ситуации.
За какво бихте искала да имате повече време?
На първо място за дъщеря ми. А след това за четене. Много обичам да чета, най-вече специализирана литература, художествена и историческа.
Какво послание бихте отправили към българките?
Българките са изключително саможиви, амбициозни, интелигентни жени. Пожелавам им преди всичко здраве, след това да не спират да вярват в
себе си, да не се поддават на манипулации, да са здраво стъпили на земята и да осъзнават че сами трябва да градят и търсят своето щастие. И не на последно място – да не спират да се усмихват.
Любим цвят? Песен? Вкус? Място? Ако имате любима рецепта, която бихте желала да споделите с нашите читателки.
Цветът, към който имам голяма пристрастие е лилавия. Но не го използвам в тоалетите си. Просто го харесвам. Нямам конкретно любимо място, обичам да пътувам. Ако морето може да е моето любимо място….Обожавам морето, то е най-релаксиращия пейзаж, който бих искала да имам винаги пред погледа си. Обожавам да готвя, но най-често въобще не спазвам рецепти, а импровизирам.