2/3 от компаниите, които поръчват при нас изработка на уеб сайт, упълномощават жени да ръководят проектите. Съдя по досегашния ми опит в изграждането на корпоративни интернет страници. И честно казано, това е за добро. Жените имат тънкото чувство и умение да се вслушват в съвети. А в съвместната работа това е много ценно качество.
В този ред на мисли смятам, че тази статия с няколко приятелски съвета относно изграждане на уеб страница ще бъде полезна за читателите на www.az-jenata.bg. Какво трябва да се знае, преди да започнете работа по уеб проекта на Вашата компания?
На първо място трябва да Ви е ясно каква ще бъде мисията на сайта. Какво ще искате от корпоративния си уеб сайт? Дали целта му ще бъде да изгражда имиджа на компанията, дали ще е посветен на продукт или услуга, дали ще трябва да обслужва клиенти и да генерира продажби? Ако знаете какво искате от сайта си и към коя аудитория го насочвате, половината от работата е свършена.
И така, трябва да си изясните структурата на своя бизнес, за да можете да я възпроизведете максимално удобно за потребителите. За да бъде сайтът ползваем и да се открива от търсещите машини, трябва ясна и логична структура. Подредете по важност и приоритети продуктите, услугите и реализираните си проекти.
Третото нещо, с което трябва да сте наясно от самото начало са ресурсите. Тук става дума основно за време, капитал и хора. Съобразете проекта с бюджета си – това помага и на уеб агенцията, която иска да обслужи бизнеса Ви. Трябва много трезво да прецените с колко време разполагате за изграждане на уеб сайта. И не на последно място – хората. Кои са компетентните хора, които биха могли да поддържат вече готовия сайт.
Всяка жена разбира от дизайн. От цветови комбинации, композиции, ансамбли и естетически норми. Въобще не се съмнявам в това. Но все пак да съчетаеш пердетата с килима у дома, не е същото като да сътвориш корпоративен уеб сайт. За това е добре да се доверявате малко повече на професионалните дизайнери. Все пак те познават по-добре потребителските нагласи (ако работите с утвърдена агенция, разбира се). Пък и не трябва да се вманиачавате в дизайна и мигащите и скачащи ефектни анимации. В повечето случаи те не продават, а само разсейват потребителя.
И последният съвет – доверявайте се на уеб агенцията си! Най-малкото по този начин я стимулирате да дава най-доброто от себе си за Вашия проект и бизнес.
Авторът е Ръководител уеб проекти в ABC Design & Communication