Снимка: sxc.hu
Известната британска психоложка и писателка Сюзан Куилман се опълчи срещу женските романи, които задължително завършват с щастлив край. Ето няколко от основните им вреди:
1. Те потапят читателките в измисления бляскав свят на модата и любовта и нямат нищо общо с живота на средностатистическата жена.
2. Водят до комплекс за малоценност.
3. Много жени започват луди диети и се вманиачават в огледалото – само за да заприличат на красивата и сексапилна главна героиня. Този тип четива промотират отслабването и шопинга като най-бързият път към любовния успех, без да се отчита, че безразборните диети крият риск за здравето.
4. „Такива книги са вредни не само за жените, но и за приятелите и мъжете им. Романтиката и щастливият край в книгите създават опасни илюзии на жените и те губят контакт с реалността. “ – уверена е психоложката.
5. Читателките попадат в капана на мечтите, в очакването на чувствени преживявания, които много рядко се случват в живия живот. От това страдат любовните им отношения и се разрушават приятелствата и връзките им.
Директорът на Международния институт по сексология Робърт Джом напълно е съгласен със Сюзан Куилман:
„Романтиката е в огромни количества както в розовите романи, така и в интернет. Илюзията за романтика тласка жените да забравят за себе си, за правата си и за необходимата защита. От това са заплашени не само младите момичета, но също и 30-40-годишните жени, уморени от всекидневните грижи, търсещи да се потопят в забравата на измислени светове. Те стават неспособни да видят истинския човек, от плът и кръв, в лицето на приятеля или мъжа си“, пише италианския вестник La Repubblica, цитиран от InoPressa.
„По-добре да търсим романтиката в реалността. Да използваме фантазията си като търсим позитивните страни в действителността, да работим над нея, вместо да се оставяме да потънем в чуждия, измислен свят на книгите.“ Това съветва Робърт Джом.
Според статистическо изследване, проведено от авторитетната организация Romance Writers of America, 22 % от купувачите/читателите на женските романи са мъже (не е ясно дали те са само купувачи или и читатели).