Ясната представа за това колко и какви задължения имаме може да ни помогне да се справим по-бързо и по-ефикасно с тях. Когато се чудим откъде да започнем, един списък или план за работа е най-добрият вариант за подход. Ето няколко съвета за по-успешно организиране на времето и ангажиментите ни:
Създайте си рутина. Не става въпрос за цялостно механизиране на работата ви. Изберете едно или две неща, които знаете, че вършите в определено време. Например почистването на печката да става в събота сутринта, миенето на чиниите – след всяко ядене, само след обяд или когато ви е най-удобно.
Не правете голям списък. Степенувайте задълженията си по важност и направете няколко малки, а не един голям списък. Можете да използвате и залепящи се бележчици със само една или две думи. Дългите списъци обезкуражават домакинята. Признайте си, когато видите „пране, чинии, хол-прахосмукачка, разходка на кучето, почистване на баня, картички за рожден ден, поливане на цветята, и т. н.“, желанието ви автоматично се изпарява.
Освобождавайте се от излишни вещи. Веднъж на 6 месеца е добре да си правите сметка какво използвате често, какво – рядко, и какво събира прах от дълго време. Съответно преценете дали въобще ще използвате последното някога в бъдеще и ако не – направо го дайте за благотворителност. Когато домът ви не е претрупан с излишни предмети, по-лесно се поддържа ред и чистота.
Ангажирайте и децата. Детската стая няма да се подреди от само себе си, но не е нужно да правите магии, за да ви стигне времето и за нея. Научете децата да намират сами място на играчките си, да си оправят леглата, да си сгъват дрешките, пък оставете за себе си само прахосмукачката и парцала.
Нагласяйте си аларма. Една от многото функции на мобилния ни телефон е да помни (- в някои случаи дори повече от нас). Възползвайте се от това му качество и си отбелязвайте важни събития, които не трябва да пропускате – рожден ден на свекървата, родителска среща, предстоящ концерт или театрална постановка. Когато знаете, че някой ще ви напомни за тях, ще вършите останалите си задължения с повече спокойствие.
Снимка: Reuters
Прочетете още: