Външният вид е от значение, но то е по-различно за онези, които имат проблеми с теглото. Медиите имат огромно влияние върху самочувствието на жените. Те оказват ефект върху начина, по който хората възприемат красотата в останалите и създават ясна представа как изглежда красивият мъж или жена. Рекламите използват перфектния външен вид, за да продават продукти от паста за зъби и самолетни билети до хотели и социални каузи.
Жените, които не са уверени, че изглеждат добре, отделят повече време, енергия и пари за външния си вид (например нови дрехи, прически, диетични продукти, козметика), а не за да развият талантите, които имат. Диетичната индустрия се оценява на 100 млрд. долара. Тогава, кой има полза от недостижима представа за красиво тяло?
Идеалът за красота се създава от средата и жените като майки, сестри, братовчедки, лели и въобще като примери за подражание сме отговорни за идеалите на следващите поколения. Кой друг освен нас може да види най-добре проблема и да се справи с него, ако не ние?
Ако думите не могат да ви убедят, вижте цифрите:
Данните са за Америка, но едва ли положението в България се различава особено. Всичко това не означава, че трябва да се примирим, ако не харесваме външния си вид или имаме килограми в повече. Напротив, трябва да променим това, но в рамките на разумното – чрез спорт и здравословно хранене. Външният вид е от значение, но не е най-важното.
Прочетете още