Снимка: Reuters
Досега не бихме могли да се усъмним в твърдението, че козметичните продукти се ползват предимно от представителки на нежния пол. Напоследък обаче мъжете набират скорост и стремглаво се насочват към магазините с козметика. Чиста суета или естествена постъпка, породена от нуждата за комфорт ли е това?
Анализи на социолозите показват, че мъжете отделят все повече време и внимание на външния си вид. Изводът е направен на базата на статистика, сочеща, че през последните години е продадена най-много козметична продукция за мъже.
Ежедневният стрес, тютюнопушенето, безсънието, алкохолът увреждат кожата. Много мъже се опитват да намалят последиците от тези фактори използвайки адекватни продукти, а в този сектор количеството и разнообразието се увеличават с всеки изминал ден.
Разбира се пазарът на стоки веднага се адаптира към новите течения. Има голям и все по-голям избор и на щандовете с мъжка парфюмерия.
Статистиката на известна козметична фирма сочи, че една трета от мъжете в азиатските страни и 25% от европейците се интересуват от продукти, които прикриват блясъка на кожата (т. е. лъщенето, предизвикано от пот или мазнини). Ето защо фирми започват производството на нови продукти за мъже, прикриващи това усещане за замърсеност на кожата.
А за елиминирането на ефекта умора, липса на сън, същите марки пускат в продажба охлаждащ гел. Той съдържа кофеин, серикосид и манган, който подобрява микрокръвообращението. Обикновено това са гелове и кремове за околоочния контур.
Представете си как биха реагирали нашите дядовци и прадядовци, ако прочетяха подобна новина. В момента едва ли можем да намерим нещо ново за твърде странно или екстравагантно. И наистина – щом вече чуваме и за мъже в Япония, които носят сутиени, няма какво да ни изненада!