Детски очила – мода, предпочитания, препоръки

Известни дами с децата си подкрепят кампания за профилактика на детското зрение

25.09.2013г. / 15 50ч.
Аз жената
Дъщерята на модела Стела Стойкова - Дара. Снимка: Антон Марков

Дъщерята на модела Стела Стойкова - Дара. Снимка: Антон Марков

По покана на българската марка очила Kwiat, на 24 септември 2013 в Grand Optics в търговски център на Цариградско шосе, деца на известни личности и популярни дами показаха с децата си най-актуалните модели диоптрични и слънчеви очила за малки и големи.

Румяна Маринова и дъщеря й Ванеса.

Събитието отбеляза началото на едномесечна кампания за профилактика на детското зрение. От 1-ви до 31-ви октомври в близо 80 оптики в цялата страна ще бъде извършван безплатен очен тест или скрининг на очите и при нужда безплатен очен преглед на всички деца и младежи до 18-годишна възраст. Списък на оптиките може да бъде намерен на адрес: www.kwiat.bg.

Инициативата заедно със своите деца подкрепиха: Ирен Онтева и Кристиан, Деси Банова и Йоана, Ева Кикерезова и малкия Ники, Румяна Маринова и Ванеса, Стела Стойкова и Дара, Диана Митова и Теодор, Елена Ангелова и Александър, Пресияна Тимова и Александра. В ревюто се включиха още: Петя Велкова и сестра й Ива Райкова, дъщерята на Ива Екимова – Дара, Виктория и Адриана Цветкови, Милица Казакова, дъщерята на София Борисова – Доротея със своята приятелка Йоана Петрова и дъщерята на Аделина Кателинова – Кристи с приятелката си Михаела Денчева.

Преди ревюто офталмологът д-р Цветкова даде важна и полезна информация относно здравето на детските очи и грижата за зрението. Павел Цветков, управител на българската марка очила обяви кампанията за профилактика на детското зрение, разясни спецификите на очилата за деца и каза кои са актуалните тенденции при очилата като моден аксесоар. Водещ на събитието беше проф. Любомир Стойков. Организация и постановка на ревюто – Амалия Тинчева.

Задължителните профилактични прегледи при детски офталмолог трябва да се случват веднъж годишно. Първият очен преглед за всяко дете трябва да бъде направен преди то да навърши една година и по-конкретно, когато бебето навърши 6 месеца. Ако всичко е наред, детето трябва да бъде прегледано от офталмолог отново в периода между 3 и 5 годинки. С повишено внимание трябва да подходят родителите, ако в семействата им има страдащи от очни проблеми и заболявания. В никакъв случай не бива прегледът да се отлага за времето, когато детето тръгва на училище! Родителите не бива да забравят, че ако детето им не вижда добре, то най-вероятно не знае за това или не може да каже. Колкото по-рано се открие даден проблем, толкова по-голям е шансът той да бъде коригиран навреме и да се помогне на детето да не изостава в своето развитие.

Диоптричните рамки и слънчевите очила за деца трябва да бъдат по-издръжливи, по-лесни за приспособяване, по-леки, още по-удобни и по-безопасни, отколкото тези за възрастните. Децата виждат различно от големите, затова особено за по-малките от тях е добре очилата да са кръгли и с по-големи стъкла, за да не се намалява полето им на виждане. Изключително важно по отношение на спецификата на детските очила е, те да са анатомични, меки и да прилягат добре на носа. Тежките очила могат да наранят костта на носа, която в детска възраст бързо се променя. В този смисъл анатомичната структура на детските очила е изключително важна. Тя, както и показатели като антиалергичност, антибактериалност и олекотеност са характерни за колекцията детски диоптрични рамки Swing. Моделите в нея са специално разработени за деца от 1 до 10 години, като за 1 и 2-годишните всеки чифт е с еластични допълнителни удължаващи се дръжки тип лего. Важно е да се знае също, че предвид бързото израстване на децата, един чифт детски очила може да се носи средно до 2 години.

„При децата винаги съществува стремежът да копират и подражават на възрастните. Затова при диоптричните рамки и слънчевите очила за деца се наблюдават същите модни и технологични тенденции, както при колекциите за възрастни: подобни форми, колористика и материали. Модерни са очилата на мама и тате в умален вид.", обяснява г-н Павел Цветков, управител на българската марка очила. Сред актуалните тенденции при детските очила са кръглите форми в ретро стил и от типа „Хари Потър“. Те се носят от деца на възраст от 2 до 14-години в богат избор на цветове. Характерна за детските очила е и формата тип елипса.

Коментирай