Кампания на AVON призовава българката да не живее в страх в дома си

През 2015 г. компанията набира средства за откриване на първата денонощна национална телефонна линия за жертви на тормоз, предоставяща професионална помощ

06.08.2015г. / 14 44ч.
Мария Дуковска
Снимка: Avon

Снимка: Avon

Само за първата половина на 2015 г. в България са регистрирани над 1500 случая на домашно насилие.* Статистика, която за поредна година потвърждава тревожната действителност, че домашното насилие е сред най-често срещаните престъпления у нас.

Фактът, че всяка четвърта българка е жертва на вербален, физически и/или психологически тормоз, също остава непроменен, като три от жените не знаят къде да потърсят помощ. Ето защо кампанията „Говори открито срещу домашното насилие“ си постави отговорната задача да набере средства за осигуряването на постоянен достъп на пострадалите от цялата страна до професионална помощ.

И през  тази година кампанията залага на провокираща визия, отправяйки силно послание към жертвите: „Докато смъртта ви раздели? Насилието няма място в твоя дом“.

В категоричната визия „Говори открито“ използва крещящ образ на насилие в дома, с който да обърне вниманието на хората към горещата тема, която специалистите определят като терор, а в същото време обществото все още не възприема като основен проблем. За да подчертае нуждата и важността насилието да бъде осъзнато от жертвата и спряно навреме, кампанията избира дръзко изображение, с което акцентира върху факта, че често жертвите с години приемат насилието у дома и отказват да признаят пред себе си и околните, че имат проблем. Заложената крайност в избраната визия на кампанията набляга също на факта, че в много случаи насилникът е човек с напълно различно лице зад стените на дома. Силното послание „Насилието няма място в твоя дом!“ е призив за защита на правото на всяка жена да живее в дом без насилие.

Със старта на кампанията AVON напомня, че всеки, който иска да подкрепи каузата, може да закупи благотворителен продукт от синята серия на компанията. 100% от печалбата от всеки артикул се заделят за откриването на първата  денонощна национална телефонна линия в помощ на жертви на тормоз у нас.
 
Набирането на средства в името на каузата е целогодишно, а крайната цел на кампанията – да сложи край на насилието в българския дом.

Свързани статии

Телефонната линия цели да осигури непрестанен достъп на пострадали от цялата страна до професионална помощ - психолози, юристи и социални работници. Те ще консултират и ще посочват първите необходими стъпки по телефона, ще пренасочват жертвите към кризисните центрове в страната, а чрез мобилните си екипи ще осигуряват и достъп до най-отдалечени места в страната.

По този начин дългогодишният партньор на „Говори открито“ и бенефициент на дарените средства - „Алианс за защита от насилие, основано на пола“, ще осигури комплексна услуга за пострадалите.

Подкрепи създаването и поддръжката на първата денонощната национална телефонна линия, специализирана за домашно насилие, като избереш и закупиш благотворителен продукт от синята серия на AVON. Артикулите „Нови възможности за жените“ - пръстен, елегантна гривна, колие и чаша - носят символа на безкрайността и силното послание за неограничените възможности, които се откриват пред жените, след като се откъснат от порочния кръг на насилието.

До момента в рамките на кампанията „Говори открито срещу домашното насилие“ на AVON са дарени 75 000 лв., с които са осъществени близо 1000 безплатни социално-психологически и юридически консултации за жертви на домашно насилие, а през 2015 г. се подпомага стартирането на дейността на първия кризисен център в Югоизточна България за жени и деца, жертви на насилие – този в Димитровград.

Благотворителните продукти от синята серия на компанията можете да поръчате на своя Представител или онлайн на WWW.AVON.BG.

* Данните са на „Алианса за  защита от насилие, основано на  пола“ (АЗНОП)

За AVON

AVON е компания, която  повече от 125 години застава зад  красотата, иновациите, оптимизма и преди всичко – в подкрепа  на всяка жена. С годишни приходи от почти 9 милиарда долара, AVON предлага продуктите си чрез над 6 милиона активни независими Представители в целия свят. Продуктовата линия на компанията включва козметика, аксесоари и продукти за дома, разпределени в добре познатите козметични серии AVON Color, ANEW, Skin-So-Soft, Advance Techniques и други. Повече за AVON и продуктите може да научите на адрес www.avon.bg, както и на Facebook страницата на компанията – https://www.facebook.com/AVONbulgaria.

За кампанията на AVON срещу домашното насилие в България:

Кампанията „Говори открито срещу домашното насилие“ стартира в България през 2011 година като част от глобалната политика на AVON да подпомага жените да бъдат финансово независими, успешни и здрави. В борбата срещу насилието в дома, с което се сблъсква всяка 4та българка, компанията работи на две нива - чрез популяризиране на проблема и чрез набиране на средства. За кратката си история „Говори открито“ успява да направи дарения на обща стойност 75 000 лв., с които са осъществени близо 1000 безплатни социално-психологически и юридически консултации за жертви на домашно насилие, а през 2015 г. ще бъде подпомогната дейността в кризисния център в Димитровград.

Това се постига чрез продажбата на благотворителни продукти от т.нар. Синя серия. 100% от приходите от продажбата им се заделят във фонд, с който се подпомага дейността на основния партньор на кампанията - „Алианс за защита от насилие, основано на пола“.

Коментирай