Колко често сме чували коментари, че „момичетата не трябва да играят този спорт“ или да се състезават пред полупразни трибуни? Какъв ефект оказват тези неща върху момичетата и тяхното желание да спортуват по време на пубертета?
Това са основните въпроси, които Always, лидер в продуктите за женска грижа в цял свят и марка, посветила се в изграждането на шампионска увереност в момичетата, си задава относно професионалния спорт – дейност, за която се знае, че има дълбок и дълготраен ефект върху изграждането и поддържането на увереността. И докато светът се подготвя за Олимпийските игри в Рио през август, брандът иска да насърчи момичетата навсякъде по света да играят #КатоМомиче / #LikeAGirl.
Данните от най-скорошното проучване Always Увереност и Пубертет, показват, че до края на пубертета, повече от половината момичета (51%), взели участие в изследването, ще прекратят спортната си кариера.
С желанието си да хвърли повече светлина върху проблема, брандът, в партньорство с номинираната за „Оскар“ за режисура – Нанет Бърнстейн, реши да разбере как се чувстват момичетата, които активно спортуват.
В новото видео на кампанията момичетата споделят какъв е техният опит в спорта, предизвикателствата и ползите, какво ги е провокирало да продължат да бъдат част от играта или кое ги е накарало да спрат. Чуйте техните истории и се мотивирайте от техния страстен и сплотяващ призив към всички момичета да продължават да спортуват. Винаги продължавай да играеш #КатоМомиче!
Редица проучвания показват, че продължителното спортуване е от изключителна важност в изграждането на увереността на момичетата. Чрез него те придобиват ценни умения, които впоследствие им помагат да съхранят своята увереност за всяка дейност, която предприемат на един по-късен етап в живота си.
„Олимпийските игри са период, в който по цял свят, представянето на жените спортисти е с повишен обществен интерес. Затова, ние не мислим, че има по-подходящ момент от сега, за да привлечем внимание и да осведомим обществото за решаващата роля, която спортът изиграва в изграждането на увереността на момичетата“, заяви Мишел Баетен, изпълнителен директор на бранда.
Факт е, че според данните от изследването на потребителските навици в САЩ през 2015 г., жените на възраст между 18 и 24 години, които практикуват някакъв спорт са два пъти по-уверени, в сравнение с тези, които изобщо не спортуват. Това скорошно изследване показва, че според самите момичета, трите най-важни ползи от това да продължиш да спортуваш, са придобиването на увереност, навици за работа в екип и развиването на лидерски умения.
Но независимо от конкретните и известни ползи, момичетата продължават да споделят, че не се чувстват като част от спорта. Освен това, 67% от тях усещат, че обществото не ги подкрепя да спортуват активно.
Движението Always #LikeAGirl се вдъхновява постоянно от милионите момичета по цял свят, които промениха значението на израза „като момиче“ #LikeAGirl, съотнасяйки го към толкова много невероятни неща.
Кампанията започна през юни 2014 година и бе вдъхновена от разкритията, че началото на пубертета и първият път са периодът, когато момичетата изпитват най-ниското ниво на увереност и са толкова раними, че всяка по-обидна дума спомага допълнително за понижаването на увереността.
Всеки може да се присъедини към каузата и пренапише правилата, за да запази момичетата като част от спорта. Качете снимка, заснемете видео или пуснете туйт с хаш-таг #КатоМомиче, за да покажете, че подкрепяте и вдъхновявате младите момичета навсякъде по света да продължават да спортуват.