Снимка: istock
Козметиката е любимият аксесоар на всяка дама. Знаете ли, че през последната година българката харчи средно 40% повече за по-висок клас грим за любимите си продукти от четирите основни категории – спирали за мигли, грим и кремове за лице и червила, в сравнение с миналата година. Това показва новото издание на класацията „dm топ 10“ за периода 01 октомври 2017 г. – 30 септември 2018 г.
Класацията се изготвя за трета поредна година от най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки у нас, която има 74 магазина в 25 града в България. Тя може да се счита за показателна за пазара, тъй като е базирана на данните за оборота от продажбата на над 30 милиона продукта за последната финансова година (01 октомври 2017 г. – 30 септември 2018 г.).
Българката вече ползва шампоан с глина. През миналата година стандартният шампоан е отстъпил мястото си на специален продукт за подхранване на косъма. Победителят в тази категория съдържа няколко специални вида глина за мазни корени и сухи краища.
Нарастващата популярност на шампоани с естествени съставки показва, че дамите у нас обръщат все по-голямо внимание на качествената грижа за косата и прилагат най-модерните и иновативни продукти.
Това се вижда и в засилващата се тенденция за завръщане към природата, която намира своето отражение във всички аспекти на козметиката. Стремежът към максимална естественост се забелязва и при боите за коса. В периода 01 октомври 2017 г. – 30 септември 2018 г. най-желаният цвят от дамите е бил „Естествено кафяво“. Много важно е и боята да предпазва косата и затова изборът на българките е крем боя с подхранващи съставки и три нива на защита на косъма – преди, по време и след боядисването. Така, комбинирайки шампоан с глини и висококачествена боя, всяка дама може да има блестяща и здрава коса.
Спиралата за мигли с комбинирано действие – за обем и удължаване на миглите, оглавява класацията „dm топ 10“ за втора поредна година. Това означава, че е продуктът, който е реализирал най-голям дял от оборота на компанията. Разликата между предишното и настоящото издание е, че българките вече купуват спирали от по-висок клас на цена 17-23 лева, докато година по-рано, най-популярните спирали са стрували 14-16 лева. Това е поредно доказателство, че премиум козметиката става все по-достъпна и взема все по-голям пазарен дял.
Ослепителният вид на дамите се допълва и от по-висок клас грим и крем. Победителят в категория „Грим за лице“ е фон дьо тен в цвят „Златно бежово“ за свеж, младежки вид на кожата, на цена 10-15 лева. Дискретният блясък на най-предпочитания фон дьо тен е близък до оттенъка на много типове кожа и това е поредното доказателство, че българката все повече предпочита максимално естествен, ненатрапчив грим.
При кремовете за лице най-харесваният продукт е дневен крем против бръчки за 10-13 лева, който подмладява кожата и възстановява нейната еластичност. Повишеното търсене на премиум кремове за лице показва, че българката е преодоляла модното увлечение по ампулите с лифтинг ефект, които са били №1 в категорията в предишното издание и предпочита доказани, „класически“ продукти.
Също така, дамите отделят по 15 лева за матово дълготрайно червило.
Българките са склонни да тестват и иновативни продукти. Пример за това са хитовите скрабове със захари, които нежно почистват и подхранват дори и чувствителни зони като устните. Все по-харесвани са и продуктите на база на натурални масла, които предлагат аромат за всеки вкус и са подходящи за различни типове кожа.
Една от водещите тенденции в сектора на търговията с дрогерийни стоки през миналата година беше повишеното търсене на био и натурални храни и козметика. Може да се каже, че завръщането към природата е и ще бъде водеща тенденция в грима и храненето през следващите години.
Към момента компанията предлага над 900 био и натурални продукта – козметика, грим, храни и продукти за бебето, и планира в следващата година да развие още повече този сегмент от асортимента си.
В магазините на бранда в България, хората могат да намерят огромен асортимент от козметични продукти за коса, лице и тяло; декоративна козметика; перилни и почистващи препарати; бебешки продукти; пасти за зъби; натурална козметика, храни и препарати за домашните любимци, биохрани от утвърдени и сертифицирани производители; хранителни добавки и други.