Снимка: Avon
Avon България обяви включването си в глобалната корпоративна посока на козметичната компания – stand4her. Тя има за цел да заличи бариерите, които продължават да задържат жените от финансово развитие, достъп до здравна помощ и свобода на себеизразяване в глобален мащаб. Stand4her работи в посока подобряване живота на 100 милиона жени годишно като поощрява потенциала им в предприемачеството в областта на красотата, и възможността им да живеят в свободна и безопасна среда.
Последни проучвания в световен мащаб показват, че:
• 50% от жените не смятат, че живеят в културни условия, които окуражават женското предприемачество
• 60% от жените смятат, че бюти брандовете ги задължават да отговарят на определени стандарти за красота
• 21% от жените не се чувстват сигурни на обществени места, всяка трета става жертва на форма на физическо или сексуално насилие в живота си.
• Повишаването на икономическия потенциал на жените може да повиши глобалното БВП с 12 до 28 трилиона долара годишно.
Наравно с това компанията продължава за четвърта поредна година своето партньорство с Фондацията на Нана Гладуиш „Една от 8“ в посока подкрепа на диагностицираните с рак на гърдата жени и техните семейства. Даниел Шопов, търговски директор за България, Албания и Македония, обяви, че през май месец Фондацията ще получи дарение на стойност 100 000 лева, които ще бъдат вложени в съвместната партньорска програма „Бъди до мен“. Програмата осигурява психологическа, юридическа, информационна и емоционална помощ на засегнатите жени и техните семейства, както и организира безплатни профилактични прегледи за рак на гърдата и дарява специализирани сутиени за след мастектомия.
От компанията обръщат поглед и към тема с обществено значение – насилието над жени и момичета и превръща в своя Мисия подобряването на неблагоприятната статистика, според която 21% от жените не се чувстват сигурни на обществени места, а всяка трета става жертва на форма на физическо или сексуално насилие по време на живота си. Според Даниел Шопов „Домашното насилие е проблем, който засяга цялото общество, и никой не трябва да затваря очите си пред плашещата действителност.
• 68.8% посочват, че има осезаема разлика в очакванията на хората за това какво е подходящото поведение сред обществото за момичета и за момчета.
• Преобладаващи 36.3% отговарят, че при неспазване на общоприетите норми за поведение на своя пол, това може да доведе до тормоз и отхвърляне.
• 95,5% от момичетата заявяват, че има нужда да се говори повече за насилието над жени и момичета в училищата, тъй като това е сериозна и важна тема, за която все още няма достатъчно достъпна информация. 77,9% от момчетата също подкрепят това твърдение.
• Десетокласниците посочват психическото насилие като най-честата форма на тормоз в училище – 50,3%, последвано от висок процент и за физическото насилие – 29%.
• На фона на това, 79,5% от десетокласниците твърдят, че са ставали свидетели на насилие в училище.
Резултатите от проучването затвърждават необходимостта от провеждане на информационна кампания по повод насилието над жени и момичета в училища – кампания, която самите ученици посочват като необходима в момента. За целта Avon България обедини усилията си с Център за приобщаващо образование в съвместен проект, който включва няколко етапа – задълбочена работа с ученици от целевата група за изготвяне и тестване на образователна програма, която да покрие техните нужди от информираност по темата, последвано от реализиране на редица образователни семинари в училища в столицата и на последващ етап в цялата страна.