Гласът на жената
С гласа си може да приковавате вниманието на другите
Препоръчан материал от партньор на az-jenata.bg
Препоръчан материал от партньор на az-jenata.bg
Прическа, грим, парфюм, високи токчета... и май всичко е наред? Ако не ни харесва нещо, след час-два в някой фризьорски салон или в бутик, вече сме с друго излъчване, всички забелязват промяната, а може да получим и комплимент. Как стоят нещата обаче, ако не харесваме гласа си? Възможен ли е нов вокален имидж?
Милиони жени по света дори не знаят, че могат да контролират и овладяват своя глас, за да упражнят с него желано въздействие. А ако знаят, мислят, че е трудно постижимо. Това се отнася за жени на различна възраст и с различен социален статус, образование и житейски опит. Обединява ги желанието да общуват пълноценно, да бъдат привлекателни и да звучат различно – не с приглушен, равен, несигурен и скучен глас, а с интригуващ, женствен и чувствен.
Диагнозата за проблема може да поставим и сами. Отиваме на интервю за работа и неуверено трептящият ни глас издава прекалено вълнение и несигурност. Записаното от нас гласово съобщение на телефона звучи толкова странно и фалшиво, че ни иде да го изтрием. В приятелски разговор понякога гласът ни така ескалира, че на следващия ден просто го няма. Срещаме интересен мъж, а се притесняваме да говорим. Когато стигнем до заветното „Обичам те“, в произнесеното от нас няма чувственост, а звучи декларативно и изкуствено. Усещаме, че не разказваме увлекателно приказката за лека нощ на детето си. Най-отчайващото е, когато споделяме интересни и важни неща, а никой не ни слуша – нито у дома, нито на работа! Върхът е, когато, докато обясняваме, някой задреме.
Промяната е истински възможна с „Гласът на жената“ – видео тренинг за настройка на вашето звучене. Опознаваме нашия глас през нашето тяло и му даваме тази емоция, която е необходима.
Обяснението, което дава физиологията – различията в устройството на гласните струни водят до различия в качеството на произведения звук. Регистърът на гласа сериозно се влияе и от хормоните, за чийто баланс можем да се доверим на Фемарел. Нивата на естроген и прогестерон могат да променят тонуса и енергията на гласа. В ниските честоти и мъжките, и женските гласове внушават повече доверие, докато високите често дразнят, предизвикват скептицизъм и вътрешно безпокойство. Но пък женските гласове имат по-голямо разнообразие в интонацията, възприемат се като по-емоционални и изразителни. Контролът на регистъра, успокояването на напрежението в мускулатурата и интонационният облик са напълно възможни с подходящи техники.
Вдъхновяващата жена звучи оптимистично, в гласа ѝ има чувствителност, усмивка и увереност, показва проучване на Кейси Клофстад, професор в американския университет в Маями. Той изучава влиянието на гласа върху възприемането му от околните и изобщо във взаимоотношенията между хората.
Най-важният извод е, че гласът има пряко влияние за спечелването на публиката и на конкретния събеседник. Експерименти на д-р Марис Ласонд, невропсихолог от Монреалския университет, върху интонацията на майката доказват, че гласът ѝ има особено значение за бебетата – активира мозъчните зони, които отговарят за обработката на езика при детето, има значение и за двигателните способности на най-малките.
Всички се раждаме с гласов потенциал. Но с порастването, промените в начина на живот, здравето, настроението и звуковата среда губим или просто не знаем как правилно да боравим с този наистина ценен дар – нашия глас. А това се отразява и на това, което казваме. Напрежението в тялото ни, включително напрежението в ларинкса, се отразява в звученето на нашия глас и на това, какво казваме. Често се страхуваме да изразим мнението си, неудобно ни е да кажем това, което мислим, не можем с точните думи и глас да отхвърлим човек, който се държи грубо с нас, страхуваме се да говорим публично.
Лесно е да вземем нещата в ръце – просто трябва да следваме няколко елементарни правила, свързани с гласа ни. Добрата новина е, че всеки може да пристъпи към това и за кратко време да подобри начина, по който звучи. Но трябва да работи върху гласа си. Красивият глас не е само природна даденост. Съзнателната работа върху него и използването на всичките му възможности е много по-продуктивен ресурс особено за нежния пол, който жонглира в сложната верига деца – съпруг – приятели – близки – колеги – шефове – партньори и прочее. В един момент добре тренираният глас става не по-малко печеливша инвестиция за модерната жена от красив аксесоар на Van Cleef &Arpels.
С гласа си може да приковавате вниманието на другите!
Първият в България практически тренинг за женствено звучене се казва „Гласът на жената“ с автор Радомира Михова и се осъществява с партньорството на „Фемарел“. Видео обучението от дихателни, артикулационни и интонационни техники ще ви помогне да звучите меко, кадифено и спокойно. За по-малко от месец може да развиете красив, въздействащ, топъл, нежен и дори секси глас. Видеото съдържа ефективни упражнения за настройка и емоционална обагреност, за да се харесате вие, за да ви харесат вашите близки, деца, любим, семейство и приятели. Това са упражнения, които няма да намерите никъде другаде.
С тях можете да разгърнете пълния си потенциал на привлекателна, уверена и желана жена!
„ГЛАСЪТ НА ЖЕНАТА“ е подходящ за:
✅ жени, които имат блокажи в гласа
✅ жени с писклив, напрегнат, конфликтен или монотонен глас
✅ майки на малки деца
✅ бременни жени
✅ жени в менопауза
✅ психолози и хипнотерапевти
✅ педагози
✅ жени, които работят в стресова среда
✅ жени в състояние на Burnout
✅ желаещи да работят като voice over
✅ инфлуенсъри, подкастъри, влогъри
✅ работещи в Call Center
Отзиви за тренинга тук
Радомира Михова е сертифициран преподавател по речеви технологии. Създател е на „Успешен глас“ и автор на методиката „Успешен глас за 10 дни“ – най-популярният практически курс за техника на говора, тренингите – „Гласът на лидера“, „Без диалект“ и „Гласът на жената“. Инициатор е на ораторския клуб „Успешен глас“ и на първия подкаст за глас и реч – „Това е моят глас“. По образование е магистър по чешки език и литература и български език и литература. Била е Директор „Рекламно – издателска къща“ на Българското национално радио, а до 2018 г. – главен редактор на радио „София“.