От 20 юли до 7 август 2009, всички, съпричастни в борбата с рака на гърдата, имат възможност да се включат в избора на Посланик на кампанията “От любов към живота”. Желаещите да станат част от най-мащабната инициатива за борба с най-женската болест за пръв път сами ще определят кой ще бъде новият Посланик като гласуват на сайта на кампанията www.otlubov.com за личностите, които ги вдъхновяват и мотивират.
Избраната с най-много гласове личност, ще бъде официално поканена от AVON да се включи в кампанията за 2009 г., като поеме титлата от действащите в момента Посланици – олимпийската шампионка Мария Гроздева и обичаната от всички актриса Цветана Манева. Със своето всеотдайно отношение и отговорност към каузата през 2008 г., те провокираха много българи да бъдат активни и да се включат в най-голямото събитие – Похода срещу рака на гърдата. Посланик на Фонда и през 2009 г. ще бъде ангажиран чрез общественото доверие, което има, да работи за това да бъдем по-отговорни към здравето си, за да сме живи и да даряваме обич.
Основна цел на кампанията от самото й създаване преди седем години е да информира българската жена за необходимостта от редовни прегледи и да съдейства за една по-достъпна профилактика. Информираността и превенцията могат да предотвратят развитието на болестта, тъй като ракът на гърдата е напълно лечим при ранно диагностициране.
Според официалната статистика на Български национален раков регистър всяка 10-а българка е застрашена от рак на гърдата, а всяка година от рак на гърдата в България заболяват над 3 500 жени.
В световен мащаб всяка година 1 000 000 жени се разболяват от рак на гърдата, а близо 200 000 жени умират от това заболяване – цифра, която не може да бъде пренебрегната, защото открит навреме, ракът на гърдата е 100% лечим.
Всички средства от продажбата на розовите благотворителни продукти от серията “От любов към живота” за борба с рака на гърдата се превеждат във Фонд От любов към живота” и осигуряват поддръжката на мобилната апаратура, която компанията организатор закупи и дари на Национален онкологичен медицински център през 2005 и 2006 г..
Финансирането на мобилните звена за безплатни профилактични прегледи в населените места без специализираната за диагностика апаратура продължава чрез продажбата на продукти от благотворителната серия “От любов към живота” – брошки, гривни, ключодържатели, аксесоари за мобилен телефон, плюшени мечета и др., както и единствения български продукт от серията – розова тениска.
* * *
Нови средства за борба с рак на гърдата
Надежди за безоперативно лечение на рак на гърдата