Само седмица след старта на гласуването за посланик на фонда и кампанията “От любов към живота” за 2009 г. над 2000 души регистрираха своя вот на сайта на инициативата. За пръв път тази година активните българи имат възможност не само да гласуват, но и сами да дават предложения за посланик в най-голямата кампания за борба с рака на гърдата. Българският избор на посланик в световната кампания на AVON ще стане ясен в края на гласуването на 7 август. Номинациите до момента недвусмислено показват отношението на цяла България към известните личности и тяхното влияние в обществения живот.
Предложенията за наследник на настоящите посланици – актрисата Цветана Манева и олимпийската шампионка Мария Гроздева – са повече от интересни и провокативни. Сред номинираните дами са актрисите Елена Петрова, Силвия Лулчева и Биляна Петринска, бизнес-дамата Цветелина Бориславова, спортистката и рекордьорка Стефка Костадинова, журналистката Елена Йончева, ТВ водещата Гала. В борба за челното място на този етап са Диана Любенова и Мария Игнатова, които са събрали най-много гласове за първата седмица.
Чаровната водеща от “Господари на ефира” споделя, че е изненадана и същевременно поласкана от номинацията. “Щастлива съм, че хората ме приемат като един достоен посланик в тази невероятна кампания, която мотивира и променя възгледите на хората. За мен е изключително важно една съвременна жена да се грижи както за цялото си семейство, така и за себе си и своето здраве.”
Диана Любенова от своя страна благодари на всички за доверието и отношението към нея. “Благодарна съм на всички за тази чест и доверието, което са ми гласували. Тази номинация е изненадваща за мен, но я намирам за един прекрасен комплимент от страна на тези, които са ме номинирали.”
Избраната с най-много гласове личност ще бъде поканена да поеме официално титлата Посланик на фонд “От любов към живота” и едноименната кампания за борба с рака на гърдата за 2009 г., както и отговорностите, свързани с нея.
Основна роля на посланиците в кампанията е чрез личния си пример да мотивират и вдъхновяват активните българи да бъдат съпричастни и да се замислят сериозно върху проблема рак на гърдата. В резултат информираността по проблемите на рака на гърдата всяка година бива повишавана. Чести посетители на сайта на кампанията www.otlubov.com вече са не само жените. В инициативите вече се включват и много мъже, които проявяват искрен интерес към проблемите, рисковете и начините за профилактика на една от най-страшните женски болести.
* * *